יום חמישי, 13 באוגוסט 2020

חלוקה לא ידידותית בסדרת השליט בשיעור אינטרנטי שלימדתי

 

אולי תהיתם מדוע בפוסט הקודם חלוקה לא ידידותית איך לשחק את קלפי השליט? לא הבאתי דוגמאות. אני יודע שדוגמאות המופיעות בפוסט כזה ממחישות היטב לקוראים את הטענות שאני מעלה. 

הייתה לי סיבה טובה לכך. ליתר דיוק שתי סיבות טובות. בשיעור מקוון שהעברתי בשולחן הדרכה ב-BBO ב-11.8.20 היו שתי ידיים כאלה.

היות שאני מנתח את הידיים עבור התלמידים, ידעתי שאחרי שאסיים לנתח, אוכל להציג את הידיים האלה כדוגמאות. 

היד הראשונה 



ההכרזה

לאחר Pass של מזרח, דרום פתח 1. מערב הכריז 1

האם ההכרזה של מערב נכונה?

למערב יש 18 נקודות. הכרזות אוברקול מראה 9-16 נקודות ובמקרים מסוימים 17 נקודות לא יפות. ההכרזה אינה נכונה. הכרזה הנכונה היא DBL. זהו Big Double המראה 17 נקודות או יותר.

למזלו של מערב, מזרח הכריז 2 עם 3 נקודות גבוהות. לנקודות אלה נוספו: נקודות אורך משום שיש לו ארבעה קלפים ב-, ו-3 נקודות חלוקה בגלל void בסדרת ה-. מערב סגר ל-4


לו מערב היה מכריז נכון אז מזרח היה מניח שזה TakeoutDouble ולא Big Double. מזרח היה מכריז 1. משמעות ההכרזה היא שיש לו לפחות ארבעה קלפים ב- ו-0-8 נקודות. מערב היה מכריז 2. משמעות ההכרזה היא שיש לו יד חזקה עם Big Double  ועם לפחות ארבעה קלפים ב-, אחרת היה מכריז Pass. במהלך הכרזה כזה מזרח סופר רק 6 נקודות כי הוא לא יודע על נקודת האורך. למערב יכולות להיות 19 נקודות או אפילו 22 נקודות. במקרה כזה יש להם ביחד לפחות 25 נקודות. מזרח  צריך להכריז  3.  משמעות ההכרזה היא שיש לו 6-7 נקודות. למערב יש 18 נקודות גבוהות ונקודת אורך (סך הכל 19 נקודות). הוא סוגר ל-4.

החוזה הוא אותו חוזה רק מצד מזרח ולא מצד מערב.  


ניתוח משחק היד


כנגד חוזה של מצד מערב צפון מוביל בקלף היחיד ב-. לו היה משוחק אותו חוזה ממזרח, דרום היה מוביל ב-K. מהלך המשחק היה זהה.

שימו לב שהכרוז חייב לשחק מהדומם את ה-9. אם ישחק קלף קטן, דרום שרואה את הדומם, ישחק את ה-8!!!! 

דרום יכסה את ה-9 עם ה-J. הכרוז יזכה ב-A. הכרוז מושך את ה-A  ואז מתבררת החלוקה הלא ידידותית כשדרום לא משרת בסדרה

בשיעור ביצע הכרוז שגיאה כשהמשיך להוציא את קלפי השליט.

המשחק הנכון הוא חיתוך צולב. לפני שמבצעים חיתוך צולב הכרוז צריך להבין שה- הגבוה ביותר של צפון הוא ה-9. 

התכנון יתבסס על זה שביד הכרוז יש שלושה קלפים גבוהים מה-9 אחרי שמשך את ה-A. בדומם ה-Q גבוהה מה-9 ויש גם את ה-8. המשמעות היא, שאם הכרוז ישחק לחיתוך בדומם וצפון יחתוך ב-9, הכרוז יחתוך מעליו ב-Q וה-8 יהיה גבוה מכל קלף בסדרת השליט בצפון.

הכרוז חותך  בדומם באמצעות ה-4. משחק  ל-A שבידו. חותך  בדומם באמצעות ה-8. חותך  בידו באמצעות ה-6. כשנופל ה-K בצפון אין דרך למנוע מהכרוז לבצע את החוזה. מצבו היה פחות טוב לו צפון היה יכול לחתוך מעליו. אחרי שחתך ב-6 צפון כבר לא יכול לחתוך מעליו.

הכרוז יחתוך  שלישי עם ה-Q. יחתוך  בידו באמצעות ה-T.

עד עכשיו זכה הכרוז בלקיחה אחת ב-. בלקיחה אחת ב- ובלקיחה אחת ב-. בשלושה חיתוכים של  ובשני חיתוכים של . סך הכל 8 לקיחות. הוא משחק מידו שיש לו בה שני קלפי שליט גבוהים K  ו-J. שני הקלפים האלה משלימים 10 לקיחות לביצוע החוזה.

הובלה בשליט מצפון אינה עוזרת להגנה. הכרוז צריך לשחק בדיוק באותו אופן.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...