יום שבת, 17 באפריל 2021

ברידג' מקוון: הקלות לרמות

 

אחת הטענות המרכזיות נגד ברידג' מקוון היא שקל יותר לרמות וקשה יותר להיתפס. 

בפוסט קודם תיארתי מקרה בו שחקן פולני מהמובילים בעולם רימה ב-BBO

בפוסט נוסף, שכותרתו: רמאויות בברידג' מקוון: הבשורה הרעה והבשורה הטובה, עסקתי מעט במדד חשדות לא מוכחים כלפי שחקנים נוספים בצמרת הברידג' העולמי. 

איני מעוניין להיכנס בבלוג זה לפרטים האישיים של שחקנים, שהורשעו על ידי ועדת המשמעת של ההתאגדות הישראלית לברידג', אבל נסיבות המקרה הן הדגמה של הקלות הבלתי נסבלת של רמאות בברידג' מקוון באמצעות הזדהות למישהו אחר. 

אחד המעורבים במקרה זה הוא לוטן פישר. כזכור הורשע פישר ברמאות שיטתית בתחרויות והושעה לתקופה ארוכה מתחרויות. הוא הורשע על ידי שלושה גורמים שונים: התאגדות הברידג' הישראלית (מושהה מכל פעילות לעשר שנים), 
ה-ACBL והתאגדות הברידג' האירופית. תקופת ההשעיה המוחלטת שלו מתחרויות בהרשעה של ההתאגדות האירופית היא קצרה יחסית והיא מתקרבת לסיומה.

פישר פרסם מכתב נרגש באתר הברידג' הנחשב Neapolitan Club. לקריאת המכתב לחצו כאן. במכתב הוא ביקש לקבל אותו כשהוא חוזר לשחק את המשחק האהוב עליו והחשוב לו.

הרשעת אחרים על ידי ההתאגדות הישראלית לברידג'


במקרה הנדון שחקנים נתנו את שם המשתמש ואת הסיסמה שלהם לפישר ששיחק במקומם עם שחקנית,  שרמת משחקה נמוכה בהרבה מרמתם, ובוודאי גם מרמתו של פישר. השחקנית הורשעה בכך שידעה עם מי היא משחקת.  
לקריאת הפרוטוקול של ועדת המשמעות לחצו כאן.

הערת שוליים


אני כנראה קצת נאיבי. חשבתי לכתוב פוסט הדן ברמאות בברידג' מקוון ואחד התסריטים הפשוטים האפשריים לרמאות כזו הוא פשוט, שחקן היושב באותו חדר עם שחקן שמשחק ברמה גבוהה בהרבה ממנו. השחקן ברמה הגבוהה יותר אומר לו מה להכריז ומה לשחק. קשה מאוד לתפוס רמאות מסוג זה. 
לא תיארתי לעצמי שמישהו ייתן את שם המשתמש ואת הסיסמה שלו לשחקן אחר.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...