יום שבת, 28 באוגוסט 2021

נבחרת ישראל זכתה במקום הרביעי באליפות אירופה הפתוחה המקוונת

 

ב-28 באוגוסט הסתיימה אליפות אירופה המקוונת בברידג'. הנבחרת הפתוחה של ישראל (אילן ואופיר הרבסט, יוסי רול ואמיר לוין, אלון בירמן ודרור פדון) זכתה רשמית במקום הרביעי המכובד. 

במקום הראשון זכתה נבחרת שוויץ לפני הולנד ואיטליה. 

לתוצאות המלאות לחצו כאן. שבע הנבחרות הראשונות העפילו לאליפות העולם (Bermuda Bowl). היות שאיטליה, המארחת של תחרות ה-Bermuda Bowl בשנה הבאה מעפילה אוטומטית גם נורווגיה שסיימה במקום השמיני, תשתתף ב-Bermuda Bowl

 

מקום שלישי או מקום רביעי?


מקומה השלישי של איטליה הוא בדיחה עצובה ו/או שערוריה גדולה. למעשה נבחרת ישראל סיימה במקום השלישי המכובד עוד יותר.

איטליה הופיעה בהרכב חלש ולא שיחקה אף משחק משום שאף נבחרת לא התיצבה לשחק נגדה כמחאה על הכללתו של פנטוני בנבחרתה. פנטוני ושותפו נונס הורשעו בכל ערכאות הברידג' ברמאות שיטתית והושעו לשנים רבות. 

אחרי מספר שנים של השעיה, זוכו פנטוני ושותפו על ידי בית הדין לבוררות בספורט (CAS), שאינו מתמחה בברידג', שקבע שההרשעות לא עברו את רף ההוכחה הסטטיסטית.

אי-ההתיצבות של כל הנבחרות נגד איטליה ומכתבי התאגדויות ברידג' של מדינות לאיגוד הברידג' האירופי מוכיחים, שבעולם הברידג' לא מקבלים פסיקה תמוהה של בית דין שאינו מתמחה בברידג'.


הישג גם לנבחרת זוגות מעורבים


גם נבחרת הזוגות המעורבים של ישראל (יניב זק ורוני בר-בנין, אילן ברקת ונטלי סעדה, רון פכטמן ונוגה טל) זכתה בהישג מכובד. הנבחרת סיימה במקום השביעי והעפילה לאליפות העולם. לתוצאות המלאות לחצו כאן. במקום הראשון זכתה נבחרת צרפת לפני בלגיה ורומניה.


נבחרת הסניורים: חילופי דורות


בעבר הלא רחוק נבחרת הסניורים של ישראל זכתה בהישגים בולטים, כך למשל היא זכתה במקום הראשון באליפות אירופה בשנת 2016

מהנבחרת הקודמת נשאר רק שחקן אחד, אבי קליש. לרוב השחקנים  בנבחרת הנוכחית אין ניסיון בינלאומי עשיר, שהיה לשחקני הדור הקודם. התוצאה מקום 16 מתוך 24 נבחרות. הולנד, בולגריה וצרפת זכו בשלושת המקומות הראשונים. לתוצאות המלאות לחצו כאן


נבחרת הנשים: חילופי דורות


גם נבחרת הנשים של ישראל זכתה בהישגים בולטים בעבר בזירה הבינלאומית. כך למשל, בשנת 2016 סיימה במקום החמישי המכובד באליפות אירופה

עדי אסולין והילה לוי זכו באליפות העולם לזוגות נשים ובאליפות אירופה לזוגות נשים

מהנבחרת המצליחה של ישראל בעבר השתתפו בתחרות הנוכחית רק שלוש: נוגה טל ונטלי סעדה ששיחקו בנבחרת לזוגות מעורבים ועדי אסולין שהייתה המאמנת של נבחרת הנשים החדשה והצעירה של ישראל. 

הנבחרת של ישראל כללה רק שחקניות צעירות במיוחד, היכולות להתמודד אליפויות לנבחרות צעירות. היא התקשתה להתמודד במסגרת של בוגרות ומנוסות ממנה וסיימה במקום ה-20 האחרון. שוודיה, פולין ורוסיה סיימו במקומות הראשונים. 

לתוצאות המלאות לחצו כאן.

חשוב לציין כי בברידג' הנשי של ישראל חסר עומק. באיגוד הברידג' הישראלי ניסו, עוד לפני הקורונה, לנסות לפתח ולקדם שחקניות נוספות בעיקר בגיל הנוער. 

לא צריך להתרגש מהמקום האחרון. לטווח ארוך המאמצים עשויים לקדם משמעותית את נבחרת הנשים של ישראל.

 






3 תגובות:

  1. היי אבי, רציתי להתייחס למה שכתבת לגבי נבחרת הנשים.
    אני חושבת שהנבחרת הצליחה להתמודד בצורה טובה מול הנבחרות הבוגרות עם ניצחונות יפים מול נבחרות חזקות שהעפילו לאליפות העולם כמו פולין (2) רוסיה (3) וצרפת (5) וגם מול נבחרות חלשות יותר.
    להתייחס למיקום הסופי שלנו בלי לזכור את הדרך זה לעשות עוול לקבוצה.
    בתור שחקנית ששיחקה את כל 190 הידיים שהיו בתחרות והרגישה את האחריות והלחץ בכל רגע, אני חושבת שתפקדנו טוב והוכחנו את עצמנו (כל 3 הזוגות).
    אני בטוחה שבקרוב יקרו דברים גדולים עם השחקניות האלו.
    בכל מקרה אני מעריכה את הפרגון, וכמו שכתבת מקום 20 או מקום 15 זה כבר לא משנה, מה שחשוב זה הניסיון שצברנו וההזדמנות שקיבלנו להראות את עצמנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. גיא אני בהחלט מקבל את ההערה שלך. כל הכבוד לכן וצפוי לכן עתיד מבטיח והישגים שיביאו כבוד רב לברידג' הישראלי בעתיד. אין לי שמץ של ביקורת על שחקניות נבחרת הנשים. ניסיון בתחרויות כאלה נותן יתרון והמציאות היא שלכן יש הברבה פחות ניסיון מאשר לכל נבחרת אחרת שהשתתפה בתחרות.

      מחק
  2. זו לא היתה אליפות אירופה...

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...