יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

סדרה עם 8 קלפים היא סדרת שליט

 

לאחר הפסקה בגלל הקורונה, מתקיים השנה שוב פסטיבל הברידג' הבינלאומי בים האדום. לפחות החלק בו השתתפתי, מתחרות הזוגות המעורבים ועד לסימולטנית הארצית, כולל הסימולטנית, היה במתכונת מצומצמת בהשוואה לשנים קודמות. למרות הצמצום בגלל הקורונה, שעדיין תלווה אותנו זמן רב, היה נעים לחזור לחוויה המוכרת והטובה של הפסטיבל באילת. 

אני ושותפתי השגנו תוצאות רעות. לשנינו יש חלק בזה. היות שברידג' הוא ראי החיים, לא מן הנמנע שהתקופה הלא קלה, שאני עובר בחיים, השפיעה גם על הברידג' שלי.


יד 26 במושב השני של תחרות הזוגות המעורבים הייתה יד מעניינת. 

אני ישבתי בדרום והחזקתי את היד הבאה:

K9643

K9743

 AKQ   

      -

 

מהלך ההכרזה בשולחן שלי

 
לאחר Pass של מזרח פתחתי בדרום בהכרזת 1


הכרזת ה-2 של השותפה מחייבת למשחק מלא. היא אינה מבטיחה יותר משלושה קלפים ב-.

לכאורה, היד שלי עם 15 נקודות היא יד המספיקה ל-Reverse bid בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. 
היד שלי לא כל כך טובה כפי שהיא נראית. הסדרות הארוכות אינן איכותיות וה-void הוא דווקא בסדרה שהכריז השותף. 
אם נמצא התאמה באחת מסדרות המייג'ור, היא תהפוך ליד חזקה. 
הסתפקתי בהכרזת 2 ולא בהכרזת 3. לא ממש שמחתי, כשהשותפה שלי עשתה את מה שעשו רבים אחרים והכריזה 3NT. ברחתי ל-4. אולי לשותפה יש שלושה קלפים ב- מול החמישייה שהראתי בהכרזה השנייה? השותפה, כמו רבים אחרים, תיקנה ל-4
לא נראה לי כל כך נורא לשחק בהתאמה של 5-2 בסדרת ה-
עד שראיתי את היד בדומם....

היד המלאה



איזה חוזה טוב ואיזה חוזה גרוע?


איך קוראים לסדרה עם 8 קלפים ביד? קוראים לה  סדרת שליט.
קרוב לוודאי שחוזה מצפון בסדרת ה- הוא החוזה הטוב ביותר. 
אפשר להפיל פעם אחת חוזה של 5. חלק גדול מהמגנים לא הפילו את החוזה הזה.

 

קרוב לוודאי שחוזה של 3NT הוא החוזה הגרוע ביותר. יש מעברים רק בסדרת ה- ורק בכיוון אחד מהדומם ליד הכרוז. 

 

לא קינאתי בעצמי ובאחרים שהיו כמוני בחוזה של 4 עם חלוקה לא ידידותית במיוחד: שימו לב שלמערב יש 6 קלפים בסדרת השליט. 

ההגנה צריכה לשחק ככל שזה אפשרי ולתת לדרום לשחק את סדרות המייג'ור מידו, בהיעדר מעברים לדומם.

כנגד הגנה לא מושלמת הצלחתי לפול רק פעמיים.  

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...