יום חמישי, 13 בינואר 2022

תיאום בהגנה: לשחק מתחת ל-K בחוזה עם שליט כשה-Q אצל השותף

 

מאז תחילת הגל הראשון של הקורונה אני מלמד ברידג' מקוון. 

מבנה השיעורים שלי תואר בפוסט:

שיעורי ברידג' באינטרנט בגל החמישי ולא רק בגל החמישי של הקורונה

את הידיים ששוחקו בשיעורים אני מנתח ושולח לתלמידים. כשיש יד מעניינת במיוחד אני כותב עליה פוסט בבלוג. זההו בדעוק מה שאני עושה בפוסט זה. 

היד וההכרזה




ניתוח ההכרזה


הכרזת ה-2 של דרום היא Direct cue bid. דרום לא צריך להכריז Pass בסיבוב ההכרזה השני. עליו להכריז 3. זוהי הכרזה מזמינה למשחק מלא בספייד. עם 14 נקודות נענים להזמנה. לצפון רק 13 נקודות, כולל שתי נקודות חלוקה.


ניתוח משחק היד

 

כנגד חוזה של 2 מזרח מוביל בקלף היחיד בסדרת ה-. הכרוז משחק נמוך מהדומם וה-J של מערב נלקח ב-A ביד הכרוז. הכרוז ממשיך ב- ל-A בדומם. הוא משחק את ה-J לעקיפה. מזרח זוכה ב-K. אין לו ברירה אלא לשחק . ה-J בדומם נלקח באמצעות ה-Q של מערב. מערב זוכה ב-K

מזרח מסמן באמצעות ה-3, שהוא מעוניין בהמשך בסדרה זו. מערב משחק ♣5. קלף נמוך מסמן העדפה של חזרה בסדרה נמוכה. במקרה זה סדרת ה-.  מזרח חותך. 

מזרח משחק נמוך מתחת ל-K!!!! 
מערב זוכה ב-Q ומשחק נוסף לחיתוך על ידי מזרח באמצעות ה-7♠. אין בדומם קלף גבוה יותר לחיתוך מעל. ההגנה זכתה כבר בשש לקיחות. הכרוז נכשל בביצוע החוזה.


לו מזרח היה זוכה ב-K, ההגנה לא הייתה מצליחה לחתוך שני להפלת החוזה. אין יותר מעברים ליד של מערב.

 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...