יום ראשון, 17 ביולי 2022

גמר א' תחרות זוגות פתוחה: להוביל אחרת מאחרים

 

ביד 24 של מושב 5 בגמר א' של תחרות הזוגות הפתוחה בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב הובלתי בקלף שונה מאשר יתר השחקנים. 

גדי ארנון (צפון) הכריז 1NT. הכרזתי Pass. יוסי קונפינו בדרום הכריז 4. זוהי הכרזת Texas Transfer. ההכרזה מבטיחה 6 קלפים בסדרת ה-.

גדי ארנון הכריז 4. אני צריך להוביל. 

היד שלי:

        K5♠  

  JT852     

       KT

  A743♣ 

באיזה קלף תובילו?

לא הגיוני להוביל ב-. המלך שלכם כבר לא יזכה בלקיחה. 

לא הגיוני להוביל מתחת ל-K. להוביל ב-K זה הימור. בהסתברות גבוהה, יכול להיות שהכרוז מחזיק ב-AQ בסדרה זו.

לא מובילים מתחת ל-A.

נשארנו עם 2 אפשרויות הובלה: J או A

כל ה-Field בחר ב-J.  אני בחרתי ב-A.

 

חסרונות ההובלה ב-A

1. יכול להיות שיחתכו אותו בדומם.

2. יכול להיות שמגביהים קלפים גבוהים בסדרה זו ביד הכרוז עליהם יזרוק מפסידים בסדרות אחרות אחרי שימשוך שליטים.


יתרונות ההובלה ב-A

1.אני יכול לראות את הדומם.
באופן ספציפי אני גם יכול ללמוד האם ה-K שלי הוא לקיחה בטוחה?

2. השותף שלי יכול לסמן לי העדפה של סדרה בה אשחק את הקלף השני אחרי שאזכה בלקיחה. 
 
הסיכון בהובלה ב-J הוא שהכרוז יזכה בשלוש לקיחות בסדרה זו ויזרוק מהדומם מפסידים בסדרת מיינור, למשל: שני קלפי שיש בדומם וההגנה כבר לא זוכה  בלקיחה ב-A

אחרי שהובלתי ב-A ראיתי את הדומם הבא:

     
   QJ8643♠  
 
            A 
  
    J8632
 
           3
 
  
בדומם הייתה בשורה אחת טובה: ה-K שלי שווה לקיחה. מצב קלפי ה- וה- בישר רעות. 
השותף שלי זרק את ה-5
 
במצב בו חותכים בדומם את הקלף הבא בסדרה מסמנים העדפת סדרה ולא Attitude. השותף מעדיף סדרה נמוכה, כלומר: .
 
שיחקתי את ה-K מידי. הוא זכה בלקיחה. המשכתי ב-9 והשותף זכה ב-A
הכרוז חתך את ה- השלישי עם ה-T.חתכתי מעליו עם ה-K להפלת החוזה.

 

היד המלאה

 

 


אחרי הובלה ב-J

 

הכרוז זוכה ב-A בדומם. משחק ל-A בידו. מושך את ה-K וזורק עליו מהדומם. בגלל האורך ב- בדומם, הארוך גם בסדרת השליט, איני רואה דרך להימנע מהפסד שתי לקיחות ב-.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...