יום שישי, 12 באוגוסט 2022

תחרות ארצית לזכר יצחק ודוד אביטל

 

במועדון ירושלים התקיימה הבוקר (יום ו, 12.8) תחרות ארצית לזכר יצחק ודוד אביטל זכרונם לברכה. יצחק אביטל ובנו דוד שיחקו במועדון. חיים, אחיו של דוד משחק במועדון. 

בתחרות זכו בני אלנבוגן ולאה ססרקו לפני עירית ויוסי ניימן ושחקן נבחרת ישראל אורן טולדנו ששיחק עם יורם ברט.

לתוצאות המלאות לחצו כאן

שותפי רן בן-אפרים ואני סיימנו במקום ה-13 עם תוצאה של 53.83%. תוצאה נמוכה מהצפוי. 

יש נסיבות מקלות לשלוש הטעויות הקשות שעשיתי. גם השותף שלי ביצע טעות שלא צריכה לקרות. 

הנסיבות פורטו בפוסט בבלוג האישי שלי. אליהן צריך להוסיף עייפות מלילה כמעט ללא שינה.... אבל הן אינן מצדיקות טעויות כל כך קשות. גם בלי לישון בכלל בלילה לא הייתי צריך לעשות אותן. 

היו גם ידיים ששיחקנו והכרזנו באופן סביר, שלא לומר טוב. בפסקה הבאה אביא אחת מהן.

 

להכפיל או להכריז בגובה 5?

 

 


 

ביד 6 במושב השני להכריז אורן טולדנו במזרח Pass. שותפי בדרום הכריז 2. ההכרזה מתארת יד עם 6-11 נקודות, עם 5 קלפים בסדרת ה- ולפחות 5 קלפים בסדרת מיינור לא ידועה. יורם ברט הכריז 2. לדעתי עם היד שלו צריך להכריז 3

הכרזת 3 מתארת יד עם שישה קלפים ב- ו-15-17 נקודות.

הכרזתי 3. התלבטתי האם להכריז 4. יש לי יד יפה עם התאמה בשתי סדרות וקוצר בסדרת היריבים. 

אורן טולדנו אמר שהוא היה מכריז 4. חשוב לשים לב לזה שהיריבים פגיעים ואנחנו לא. 

אורן הכריז 3. השותף שלי הכריז 4. זה הפתיע אותי, משום ששחקן שמכריז Weak two צריך להכריז Pass. את ההכרזה פירשתי כיד מקסימלית (10-11 נקודות) עם A ו-K. כשיורם ברט הכריז 4 והגיע תורי להכריז הייתה לי דילמה: להכפיל או להכריז 5?

בחרתי להכריז 5. הנחתי שיהיו לנו הרבה נקודות מבוזבזות ב- והכרוז עלול לבצע את החוזה המוכפל. 

חוזה של 5 בוצע לאחר שהשותף שלי חתך את ה-A

ההגנה זכתה רק ב-A וב-K. לאחר הזכייה ב-K שיחק יורם ברט . רן שיחק נמוך מהדומם.

אורן שיחק את ה-J. רן זכה ב-K. בדומם ותבע את כל הלקיחות.

בחוזה מוכפל של 5 מצד מערב נופלים פעם אחת.

 

 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...