יום ראשון, 18 בספטמבר 2022

גם ב-Precision צריך לדייק

  

אני לא מכיר את שיטת ההכרזה Precision. כשהתחלתי לשחק ברידג' היא כבר לא הייתה נפוצה. 

למדתי להכריז בשיטת הכרזה טבעית, שהייתה מקובלת כבר לפני 17 שנים כשהתחלתי לשחק ברידג'. 

זה לא אומר ש-Precision היא שיטת הכרזה לא טובה. היא רק הרבה יותר מסובכת. 

יש זוגות בצמרת הברידג' העולמית שמכריזים בשיטה זאת. לחלקם יש וריאציות משלהם ששונות מה-Precision הסטנדרטי. לא כולם חושבים שכל הוריאציות טובות. 
 
כך למשל, כתבתי פוסט בו התייחסתי למאמר שנכתב באתר Bridge Winners. המאמר עוסק בוריאנט פרטי של שיטת ההכרזה הזו.
לדעת כותב המאמר, גרסת ה-Precision הפרטית של זוג שחקנים בנבחרת הולנד אינה מוצלחת

מה אני כן יודע על Precision? 


למדתי איך להתגונן כנגד הכרזות בשיטת ההכרזה הזו. לאחר פתיחת 1 חזק (16 נקודות או יותר)
אני משתמש במוסכמת CRASH כשיש לי יד דו-סדרתית. 

לפני מספר שנים היה לי את הכבוד והעונג לשחק בתחרות מקומית במועדון ירושלים עם שחקן הולנדי בכיר. במהלך התחרות הוא אמר לי שהוא אוהב לשחק בהגנה נגד Precision

הסיבה: התערבות משבשת את שיטת ההכרזה הלא טבעית הזאת. 
למדתי ממנו להתערב עם שישייה או יותר אחרי פתיחה חזקה (16 נקודות או יותר) גם ללא הרבה נקודות.
כמובן, חשוב לשים לב גם למצב הפגיעות. במצב ירוק עם סדרה ארוכה של שישה קלפים או יותר עם כוח בסדרה, אני מתערב. 

באליפות הארץ לזוגות גברים


שלשום ואתמול (נכתב ב-18.9.2022) שיחקתי באליפות הארץ לזוגות גברים. צפון-דרום משחקים Precision. 

היד

מזרח-מערב פגיעים



מהלך ההכרזה 


צפון הכריז 1. ההסבר: מבטיח 11-15 נקודות ולפחות שני קלפים ב-
שימו לב שהוא אינו יכול להכריז 1. יש לו 14 נקודות שזה פחות מ-16 הנקודות הנדרשות. 
מהמעט שאני יודע על שיטת הכרזה זו, יש הכרזה טבעית ב- שהיא 2. נדמה לי ש-14 נקודות נכללות בטווח. כאמור אני לא בטוח.
 
לאחר שנכתב הפוסט העירו לי, שהכרזת 2 מחייבת גם רביעייה בסדרת מייג'ור. 
כאמור אין לי ידע על שיטת הכרזה זו ולכן אני מניח שמה שנאמר לי נכון.
אם כך זו בעיה גדולה יותר: לא ברור לי האם יש הכרזה המראה אורך בסדרת ה-.

 
ייתכן שהפותח רצה לשמור על מרחב הכרזה מול שותף לא חלש ולכן בחר ב-1. לאחר Pass של שותפי. הכריז דרום 1. זוהי הכרזה טבעית המחייבת לפחות 4 קלפים ו-0-7 נקודות. התערבתי ב-1
אחרי הכרזת כפל של צפון (Support Double) השותף תמך בי ב-2
לאחר שתי הכרזות Pass החליט צפון להכפיל. זה נשאר ככפל מעניש. דרום החליט להשאיר את הכפל.

כמו שניתן לראות, אין בעיה לבצע את החוזה עם לקיחה או שתיים עודפות בגלל המצב ב- לאחר הוצאת השליטים. 
על ביצוע חוזה מוכפל עם לקיחה עודפת במצב פגיע מזרח-מערב מקבלים 870 נקודות. זו תוצאה של 100% על היד.

דוגמה קיצונית


זוהי דוגמה קיצונית. אין לי ספק שבלשון של המעטה היריבים לא דייקו בהכרזה. 
כמובן שלא הגיוני להכפיל חוזה של 2. אין לכפל הזה קשר לשיטת ההכרזה.
קצת מוזר שלא מצאו התאמה של עשרה קלפים ב-

איני מומחה ל-Precision. ייתכן ששחקנים אחרים המשחקים את המוסכמה היו פותחים את היד בהכרזה טבעית של 2

בכל מקרה היד הזו מציפה בעיה של שיטת הכרזה זו: היעדר הכרזה טבעית ב- בגובה 1. 

כשמגלים התאמה של 10 קלפים ב-


נניח שביד הזו מכריזים בשיטת הכרזה טבעית מקובלת. צפון פותח בהכרזת 1. מזרח מכריז Pass. דרום מכריז 1. זוהי הכרזה טבעית המחייבת לפחות 4 קלפים ו-6 נקודות או יותר. מערב מתערב ב-1. צפון מכפיל שזו הכרזת Support Double המבטיחה בדיוק שלושה קלפים בסדרת ה-. לאחר Pass נוסף של מזרח דרום מכריז 2.
הוא שולל חמישייה ב- ומבטיח חמישייה ב-
עכשיו צפון מגלה את ההתאמה של 10 קלפים ב-
 
עם יד של 6-5 וחוסר בסדרת השותפים מערב צריך להכריז 2. זאת למרות שהוא ושותפו במצב פגיע ושותפו עלול להיות עם מעט נקודות.
צפון צריך להכריז 3
זה יהיה כנראה החוזה הסופי.
 
בניתוח ההכרזה בשיטת הכרזה מקובלת, ניתן לראות את העדיפות ביד הזו של הכרזת משיב המראה 6 נקודות או יותר ביחס להכרזה ב-Precision המבטיחה 0-7 נקודות. 
הרבה יותר קל ליריבים להתערב במכרז כאשר הם יודעים שלמשיב 0-7 נקודות מאשר במצב בו הוא מראה 6 נקודות או יותר כשטווח הנקודות כמעט ואינו מוגבל.


תגובה 1:

  1. 1 הארט מראה (7)8 פלוס ולא 6 פלוס או 0-7
    הם חשבו שאין פיט וניחשו דאבל.
    בד לאק.
    היד לא מתאימה ל2 קלאב אין שישיה ואין רבעיה במיגור

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...