יום שלישי, 8 בנובמבר 2022

ליגה א' דרום: דילמה בהכרזה שיש לה פיתרון

 

 

השנה התחילה הקבוצה שלי (קובי שחר-שחר שוורץ ורן בן אפרים וכותב פוסט זה) טוב את הליגה. לאחר יום המשחקים הראשון (5.11) אנחנו מדורגים במקום השלישי. 

ביד 10 של המפגש הרביעי הייתה לי התלבטות: להגיע למשחק מלא או להישאר בחוזה של 3? 

 

אחרי שהשותף שלי בדרום הכריז 2NT הכרזתי 3. זהו טרנספר ל-. השותף הכריז 3. הכרזתי Pass. כמו שהקלפים חולקו זוהי הכרזה נכונה, ללא קשר לזה שהשותף ביצע לקיחה עודפת. 

מה מחזיק השותף ידעתי רק לאחר המשחק.

אבל אם היו לו 22 נקודות וארבעה קלפים ב- או 21 נקודות עם חמישה קלפים ב-

אין ספק שבמקרה כזה הייתי מעדיף להכריז 4

 

פיתרון הבעיה

 

יש פיתרון לבעיה אבל צריך לסכם מראש שמכריזים כך. 

אחרי פתיחה של 1NT אפשר לשבור טרנספר לסדרת מייג'ור. עושים זאת עם יד מקסימלית. עם התאמה של ארבעה קלפים בסדרה מכריזים אותה בקפיצה. למשל אחרי טרנספר ל- מכריזים 3. המונח המדויק להכרזה הזו הוא Super Acceptance.

אם משתמשים ב-Super Acceptance גם אחרי הכרזת פתיחה של 2NT אז הדילמה שלי הייתה נפתרת. 

כשהשותף מראה Super Acceptance מכריזים משחק מלא. כשאינו מראה מסתפקים במשחק חלקי.

ההמלצה שלי היא להוסיף שימוש כזה גם אחרי הכרזת פתיחה של 2NT.



 

 

 


 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...