יום חמישי, 24 בנובמבר 2022

להכריז משחק מלא בסדרה בה יש לך void

 

 

בשנת 2013 שיחקו גאייר הלגמו ותור הלנס בנבחרת מונאקו ב-Bermuda Bowl. הלנס ביצע חוזה של 6. מה שהיה מיוחד ביד הזאת היה זהות מכריז הסלאם. הלגמו היה זה שהכריז 6. הוא עשה את זה עם void  בסדרת השליט!!!.

כמובן שמהלך ההכרזה כלל גם וידוא של המצב בסדרות אחרות.


אחרי שראיתי את היד הזאת למדתי להכריז חוזה בסדרה עם void. כמובן אחרי שהשותף חזר עליה מספר פעמים. 

לא קרה לי שהכרזתי סלאם עם void, אבל הכרזתי כבר כמה פעמים משחק מלא בסדרת מייג'ור עם void  בסדרה.

 

בפסטיבל הברידג' בים האדום 2022 

 

 

בהכרזה הראשונה הכריזה השותפה שלי 1. לאחר 1NT שלי (מחייב לסיבוב אחד של הכרזה), היא הכריזה 3. היא הראתה 15-17 נקודות ושישייה ב-.

יש לי 10 נקודות. מספיק למשחק מלא. אבל איזה משחק מלא: 3NT או 4? או שעלי להחשיב את היד שלי כחזקה פחות בגלל ה-void ב-?

הכרזתי 4. השותפה שלי שיחקה טוב וביצעה את החוזה עם לקיחה עודפת. 

ההגנה צריכה לזכות בשלוש לקיחות עם ה-A ושתי לקיחות ב-.

 

משחק מלא ללא שליט או בסדרת מייג'ור עם Void

 

קשה לדעת מה עדיף כאשר השותף הראה יד חזקה עם לפחות 6 קלפים בסדרת מייג'ור. 

המפתח להעדפה הוא מספר הכניסות לדומם בחוזה של 3NT.
אם אין מספיק כניסות, ייתכן שלא יהיה ניתן לזכות בלקיחות בקלפים גבוהים בדומם.  
כאשר סדרת המייג'ור בדומם סגורה, למשל:  AKQJT9 צריך רק כניסה אחת לדומם על מנת לקחת 6 לקיחות לדומם. 
כאשר חסר נכבד אחד מוגן צריך שתי כניסות. כששני נכבדים חסרים עלולים להזדקק לשלוש כניסות.

לעומת זאת בחוזה בסדרת מייג'ור קרוב לוודאי שיהיו הרבה כניסות לאותה יד באמצעות חיתוך. כמובן, עשויות להיות גם כניסות באמצעות קלפים גבוהים בסדרות אחרות.

סכנה מהותית בחוזה כזה היא חלוקה לא ידידותית של קלפי השליט.


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...