יום שני, 23 בינואר 2023

סימולטנית ארצית: סלאם אינטואיטיבי

 

לא הייתי בטוח שאני עושה נכון כשבחנתי סלאם ביד 18 בתחרות הסימולטנית הארצית שהתקיימה ב-22 בינואר 2023. 

גם עכשיו אינני משוכנע שזהו סלאם טוב.

יותר מדי נקודות היו חסרות לנו, אבל ידעתי שיש לנו התאמה של לפחות 10 קלפים בסדרת ה-

לא מצאתי דרך שיטתית לבחון סלאם אז פניתי לאינטואיציה.

 

היד המלאה

 


 אני ישבתי בצפון. לאחר Pass של מזרח השותף שלי פתח 1NT. יש לו 15-17 נקודות. לי יש 10 נקודות. 

הכרזתי 4. זוהי מוסכמת Texas Transfer. אני מבטיח שישה קלפים לפחות בסדרת ה-. לאחר הכרזת 4 של השותף. הכרזתי 4NT. זהו המקרה היחיד שבו לא משחקים בחוזה של 4 אחרי טרנספר כזה. זוהי שאלה על קלפי מפתח. 

היא מיועדת למצבים בהם היתכנות סלאם תלויה במספר קלפי המפתח שברשותנו.  

תשובתו של השותף הייתה 5. הוא הבטיח 0 קלפי מפתח או 3 קלפי מפתח.

זה ממש לא טריוויאלי להניח שיש לו 3 קלפי מפתח. עם 25-27 נקודות ביחד עלולים להיות ליריבים שלושה קלפי מפתח.

ברידג' זה משחק של הסתברויות. להערכתי ההסתברות שיהיו לו 3 קלפי מפתח גבוהה מההסתברות שיהיו לו 0 קלפי מפתח. הכרזתי 6.

ההובלה הייתה ב-A. ראיתי בזה סימן מבשר רעות. ייתכן לשותף אין אף A.

ההמשך ב- שיפר את ההרגשה שלי. השותף זכה ב-K בידו. המשמעות היא שיש לו שלושה קלפי מפתח. 

השותף שיחק עוד 7 סיבובי כשהוא זורק מידו מפסידים. הוא נשאר עם AKJ ועם A

כשהעקיפה ל-J הצליחה החוזה בוצע בהצלחה.


כשהיריבים משחקים 2 חלש בסדרת מייג'ור

 
בניתוח של רם סופר מטעם ההתאגדות הישראלית לברידג', מזרח איננו מכריז Pass. 
הוא מכריז 2
כאשר הכרזת 2 היא הכרזת Weak two בסדרת מייג'ור לא ידועה, מתפנות הכרזות 2 ו-2 לידיים של 5-5 בסדרת המייג'ור המוכרזת וסדרת מיינור עם פחות מפתיחה. 
כשהיריבים במצב של פגיעות עדיפה (לא פגיע נגד פגיע) עם התאמה כפולה ב- (9 קלפים) וב-, סופר ממליץ להם להקריב בחוזה מוכפל של 6. כשנופלים 5 פעמים צפון-דרום מקבלים 1,100 נקודות. פחות מאשר הם מקבלים על ביצוע חוזה של 6 במצב פגיע.


 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...