יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

ללמד הערכת יד בשיעור השני בקורס מתחילים

אני לא רק כותב בלוג על ברידג' ומשחק ברידג': אני גם מלמד ברידג'. אולי לא תאמינו, אבל בשיעור השני בקורס מתחילים אני מלמד הערכת יד. 
כמובן שאיני מלמד בעיות מהסוג שמייק לורנס מתייחס אליהן בספרו המצוין:

בעיות הערכת יד שמקבלים התלמידים מסתמכות רק על הידע, שרכשו בשיעור הראשון ועל היגיון. 
לא תמיד התלמידים מצליחים לפתור אותן מיד. קורה גם, שהם לא מצליחים לפתור אותן בכוחות עצמם, אבל תמיד הם מבינים בקלות את הפתרון ומגיעים אליו באמצעות שאלות מנחות. 

מה לומדים תלמידים מבעיות פשוטות של הערכת יד בשיעור השני?
התובנות מנוסחות במונחים שלי ולא במונחים של תלמיד בשיעור השני, שספק אם הוא יכול בכלל לנסח זאת:

1. יש ידיים שהן Flat: גאייר הלגמו או כל שחקן מומחה אחר, ישיג בהן תוצאה זהה לתלמיד בקורס מתחילים.

2. יש ידיים בהן יש משמעות להבדלי הרמה. הלגמו במיטבו (וגם שהוא לא במיטבו) או שחקן מוביל אחר, עשוי להשיג בדרך כלל תוצאה טובה יותר מתלמיד בקורס מתחילים.

3. ברידג' הוא משחק סטטיסטי ולכן קיימת הסתברות (נמוכה אמנם), ששחקן המתחיל ישיג תוצאה טובה יותר משחקן ברמה גבוהה. גם בידיים שצוינו בסעיף 2 לעיל.

4. ברידג' הוא משחק המתבסס על היגיון.

5. חשוב מאד מי מוביל קלף. בבעיה שאני מציג בשיעור הפער בין הובלה של שחקן או של אחד מיריביו  הוא 13 לקיחות.

6. לא תמיד כדאי להוביל ב A. 

התלמידים לומדים לא מעט עבור שיעור שני בקורס מתחילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...