יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

יש תמורה בעד האגרה (השתתפות בתחרות)? -חלק 2: לא קיבלתי נקודות

בפוסט הראשון בסדרה הזכרתי אמירה: מגיע לי להכריז כי שילמתי. האמירה נאמרה ספק בצחוק, ספק ברצינות לאחר הכרזת פתיחה שגויה לחלוטין. בפוסט זה אתייחס למצבים בהם שחקני תחרויות שמרגישים ואומרים שקופחו, משום שלא קיבלו נקודות, למרות ששילמו דמי השתתפות בתחרות.

המצב השכיח ונושא התלונה
סטטיסטית ברוב התחרויות כל אחד מהשחקנים יקבל מספר דומה של ידיים בהן יש לו פתיחה או קרוב לפתיחה.
היות שאנו עוסקים בסטטיסטיקה של מספרים קטנים (לרוב 24 עד 32 חלוקות קלפים), לא אחת מתרחשות סטיות מהמודל השכיח.
נושא התלונה הוא המצב בו המתלונן קיבל מספר קטן יחסית של ידיים עם פתיחה או קרוב לפתיחה. במרבית הידיים באותו בוקר או באותו ערב קיבל מעט נקודות. לא ראיתי שחקני ברידג' המתלוננים שלא קיבלו תמורה לכספם בערב, בו במרבית הידיים קיבלו 15 נקודות או יותר.

מדוע לא צריך להתלונן על מיעוט נקודות?

1. משווים את התוצאות שלכם לתוצאות של שחקנים היושבים באותו כיוון (צפון-דרום או מזרח-מערב). אף אחד מהשחקנים, שיושבים באותו צד שאתם, לא קיבל יותר נקודות מכם. 
הטענה מצטמצמת לטענת קיפוח של כל אלה שיושבים בכיוון שישבתם.

2. יש לא מעט ידיים מרתקות שבהן יש לכם מעט נקודות.

רוצים דוגמה ליד מרתקת עם מעט נקודות? קראו את הפוסט: כולם ספרו עד 6

רוצים עוד דוגמה? יד עם אפס נקודות "מככבת" במאמר שכתבתי בירחון של ההתאגדות הישראלית לברידג' במרץ 2013. 

3. אם אתם משחקים בהגנה, הסיכוי של הכרוז לפול גדול יותר.
כנראה שהכרוז יבנה תכנית משחק המבוססת על חלוקה דומה של הנקודות ביניכם ובין שותפכם (בתנאי שהשותף לא התערב בהכרזה). ככל שיתגלו יותר נקודות אצל שותפכם, כן ייטה לנחש שיתרת הנקודות אצלכם.

שתיקה שווה זהב
בברידג' שתיקה היא הכרזת Pass. בהקשר הנוכחי אדבר על שתיקה של שחקן שלשותפו מעט נקודות. לא אחת התאפקתי ולא התערבתי בהכרזה עם 15-16 נקודות, במצבים בהם היה ברור, שלשותפי אין נקודות, ולי לא הייתה סדרה עם אורך וכוח. בדרך כלל זה הסתיים טוב מבחינתנו. כשהיריבים פגיעים הרווחנו לא מעט.

במשחקי הליגה השנה שיחקתי יד בה כולם פגיעים. מההכרזה התברר,  שהנקודות מתחלקות שווה בשווה ושלשותפי יש מעט נקודות. נמנעתי מלהתערב בהכרזה. הרציונל היה: מדוע שאני אפול פעם אחת במשחק חלקי במצב פגיע, במקום שהיריבים יפלו פעם אחת במצב פגיע?
טעיתי. היריבים לא נפלו פעם אחת. הם נפלו שלוש פעמים. הרווחנו מספר IMPs שלא רחוק מהרווח על ביצוע משחק מלא.

הלוואי ואקבל בכל הידיים אפס נקודות
קיבלתי בתחרות ארצית יד עם 0 נקודות. היריבים שיחקו בחוזה בגובה 2. החוזה בוצע בכל השולחנות. כנראה שמשחק ההגנה שלנו היה טוב יותר או משחק היד של הכרוז היה גרוע יותר. אחרי ששוחקו 12 קלפים, היריבים זכו ב 7 לקיחות. זכיתי בלקיחה האחרונה עם ה 10 שבידי. הפלנו את החוזה וקיבלנו תוצאה של 100% על היד. 
ממש נהנתי לשחק עם 0 נקודות.

אני מוכן לקבל בכל הידיים, שאשחק בימי חיי 0 נקודות בתנאי, שגם התוצאה תהיה דומה לתוצאה שקיבלנו באותה יד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...