יום שישי, 29 בנובמבר 2013

כשיעמידו אותי למשפט על פתיחת ♣1 עם 0 נקודות

בפוסט קודם שכותרתו: יש תמורה בעד האגרה (השתתפות בתחרות)? - לא קיבלתי נקודות  טענתי שגם ידיים בהן לא מקבלים נקודות עשויות להיות מרתקות. הזכרתי מאמר שכתבתי בירחון הישראלי לברידג' במרץ 2013 על יד בה היו לי 0 נקודות. 

הגרסה שהופיעה בירחון במרץ 2013 הייתה מעודנת, על מנת שלא לפגוע בשותף שלי באותה תחרות. קרוב לוודאי שהיא התבססה על ההנחה ששלחתי יד ששוחקה בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב באותה שנה. 

בחיים לא הייתי שולח יד כזו חודש אחרי ששוחקה. כמה "נפשות טובות" היו ניגשות לארכיון התוצאות ומנחשות או מגלות במי מדובר.

ציינתי במאמר "אני שחקן מתחיל". ב 2013 לא הייתי שחקן מתחיל. 
אני בטוח שאף אחד לא יתאמץ לחפש עם איזה שותף חד-פעמי שיחקתי לפני 4 שנים, 5 שנים או 6 שנים?
המונח שותף בהקשר זה מתייחס לשני המינים.

בנוסף לכך הושמט ההמשך בפעם השנייה של שותפי ב-. מבחינת ברידג' טהור, אין לזה משמעות: די בשגיאה בהובלה בשביל לקבל 0% על היד. 

זה מאד משמעותי מבחינת רמת התסכול של מי שצריך לשחק עם אותו שותף עוד 20 ידיים.  

לאחר הבהרה זו אני יכול להציג את המאמר המקורי ללא קיצורים והשמטות.

כשיעמידו אותי למשפט על פתיחת 1 עם 0 נקודות 
יהיו לי שלוש טענות להגנתי: זו פעם ראשונה, זו פעם אחרונה והיו לי נסיבות מקלות.

נבחן את אחת מהנסיבות המקלות.
אני (שחקן מתחיל היושב במזרח) ושותפי החד-פעמי במערב, מכריזים כל הזמן Pass. דרום הכריז 3 פעמים . צפון הכריז כל סדרה אחרת, רק לא . בלית ברירה, הכריז דרום 3NT. השחקן הצעיר בצפון מצא את ההכרזה המוזרה של 6NT.
מכל באי הפסטיבל הבינלאומי בתל-אביב רק זוג אחד היה בסלאם ההזוי הזה.

אני זוכר רק 4 קלפים מידו של שותפי: KQ ו Kx.
לפי מהלך ההכרזה, קרוב לוודאי שה A נמצא בדרום. אני מוכן להתערב עם כל אחד על כל סכום, שאם הוא בכל זאת בצפון, אז הוא סינגלטון. המסקנה: ה K הוא לקיחה בטוחה. אם מובילים ב-K, ה Q  תהיה הלקיחה השנייה. אבל השותף הוביל ב...  קטן. הכרוז שם קלף גבוה יותר ואני את ה 2 סינגלטון. עכשיו שיחק הכרוז את ה- לעקיפה אל ה Q. השותף זכה ב K. כבר מאוחר לשחק K. אבל האם יש ברירה אחרת? מסתבר שכן: השותף שיחק עוד . הכרוז זכה בידו. על קלפי ה- הגבוהים זרק את כל ה ♣ למעט ה-A וביצע את החוזה.

בשלב זה הבנתי כי לא נסיים במקום הראשון בתחרות ונותר לי רק להשתעשע. ההזדמנות הגיעה מהר. נגד שני שחקנים טובים ממני, אני המחלק עם היד הבאה:


85
T8764
♦ -  
987632

פתחתי 1. אולי יתנו לשחק בחוזה של 3? אולי היריבים יפלו פעם אחת בחוזה של 3NT?

מהלך ההכרזה: 

West     North     East     South

                       (Avi)           
           
                                     1        DBL(1)        

   1(2)   1(3)    2(4)      Pass  

                 4NT(5)     Pass      5(5)      Pass                

6   Pass            Pass      Pass
    
       
(1) לא מפתיע

(2) אולי בכל זאת היד שלי שווה משהו?

(3) לא מפתיע

(4) אני יודע שצריך להכריז 4 אבל לך תכריז כך אחרי שרימית את השותף ב-10 נקודות לפחות. אולי יתנו לנו לשחק משחק חלקי ב-   וניפול פחות?

(5) רגע מה קורה כאן?


כנגד חוזה של 6, הוביל צפון ב  קטן. דרום זכה ב A והמשיך ב . השותף זכה ב K.


עכשיו הזמן להראות לכם גם את ידו של השותף.


 ♠85
N
W       E

  K64
 ♥T8764
 ♦ -
AKQJ9 
AK743♦ 
       987632                             
             ♣    -



מכל באי הפסטיבל רק זוג אחד היה בסלאם הניתן בקלות לביצוע. 
סוף כל סוף נקבל תוצאה שאינה Bottom ולא סתם תוצאה: טופ אבסלוטי.
משליכים שני  על ה AK ואחרי כן חיתוכים צולבים. כשהיריבים יחתכו זה יהיה תמיד מתחתינו.

אבל... לפי חוקי מרפי: אם אפשר לפול אז נופלים. השותף משך שני סיבובי שליט ונפל פעמיים.

מוסר השכל
מומלץ מאד לשחקנים צעירים ולשחקנים המכריזים באגרסיביות, לא להתרשם ממה שראיתם ביד הזאת ולא לעשות את מה שעשיתי. פעם אחת תצליחו. 30 פעמים תיכשלו.
אתם יכולים ללמוד רק שני דברים מהיד הזו:

1. ברידג' הוא משחק מרתק, שתמיד עשויות להיות בו הפתעות.

2.  גם ידיים עם 0 נקודות עשויות להיות מעניינות.

הערת שוליים
אם תקראו את הערתו של אילן שזיפי לפוסט: כולם ספרו יד 6,  תדעו שלא במתכוון ביצעתי עבירה: אסור לפתוח בגובה 1 כשמחזיקים ידיים עם פחות מ 8 נקודות.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...