יום שני, 9 בדצמבר 2013

כוחו של Misfit

בפוסט קודם שכותרתו: גובה חמש שייך ליריבים, הראתי מדוע הכרזת הכפל שלי על חוזה של הייתה אפקטיבית במיוחד בגלל אי ההתאמה (Misfit) עם השותפה. גם ביד הבאה מ 11 בדצמבר במוקדמות אליפות ירושלים, ה Misfit היה קטלני.
אבל מי משאיר חוזה מוכפל של 1?
התשובה במקרה זה הייתה רק אני, כמיטב המסורת של ברידג' שלא היכרתם. כל האחרים עם AQxx הכריזו 1NT.
חשבתי, שבגלל שכולם פגיעים, אנחנו עשויים להרוויח על היד. חלק מהשחקנים שהגיעו לחוזה של 3NT ביצעו את החוזה, למרות שהיו למזרח-מערב 21 נקודות בלבד.

אני הנחתי:

1.  יש לנו יותר נקודות מליריבים

2.אם אין לנו משחק מלא, יש לנו סיכוי טוב להפיל את החוזה המוכפל לפחות פעם אחת בגלל ה Misfit. במקרה כזה על תוצאה של 200 נקודות, נרוויח כמה IMPs לעומת משחק חלקי שיבוצע מהצד שלנו. אם נפיל פעמיים ונקבל 500 נקודות זה כבר יהיה רווח גדול.

3. אם יש לנו משחק מלא, בגלל ה Misfit יש לנו סיכוי טוב להפיל את החוזה המוכפל שלש פעמים ולקבל 800 נקודות.

הכרוז נפל 4 פעמים בחוזה המוכפל. התוצאה: 1,100 נקודות לזכותנו, לעומת 600 נקודות לזכות אלה שהצליחו לבצע 3NT. מאד משמעותי כשמשחקים ב IMP.


השותפה שלי הובילה ב A. סימנתי לה להמשיך וה 10 של דרום נלקח ב Q שלי. עכשיו שיחקתי A ו  קטן. הכרוז כיסה ב Q. השותפה זכתה ב K והמשיכה עם ה J, עליו השלכתי .  ה 10 של השותפה נחתך על ידי הכרוז. אני השלכתי עליו את ה  האחרון. הכרוז שיחק ♥ ל A בדומם. חתכתי באמצעות ה  2. את ה K חתך הכרוז בידו. הוא שיחק ל 9 בדומם. זכיתי ב Q. 

את ה ♣ הרביעי ששיחקתי, נאלץ הכרוז לחתוך. אם לא יעשה זאת השותפה שלי תזכה באמצעות חיתוך ב 4. לדרום נשאר עדיין ה J.
במקרה כזה היא תחזור ב  שאני אחתוך עם ה 7.

בסופו של המשחק התברר כי הכרוז זכה רק בשלוש לקיחות ב . ההגנה זכתה ביתר 10 הלקיחות והוא נפל 4 פעמים.

הערה 
Misfit של המגנים, בהחלט עשוי לפעול לטובת ההגנה. בדרך כלל מקשה על מציאת חוזה אופטימלי למשחק ככרוז. 
יש הבדל גדול בין היד המתוארת כאן ובין היד המתוארת בפוסט גובה חמש שייך ליריבים .  
כל  המומחים יסכימו איתי שצריך להכפיל ביד המתוארת בגובה חמש שייך ליריבים.
רוב המומחים או אפילו כולם, לא יסכימו עם ההכרזה שלי ביד המתוארת בפוסט הזה. 
למען האמת, גם אני לא לגמרי שלם עם ההכרזה שלי.

הנקודה המהותית היא שלפעמים משתלם לחשוב מחוץ לקופסה ולא להכריז אוטומטית.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...