יום שני, 5 במאי 2014

מוקדמות אליפות הארץ ב- IMP: סלאם שאחרים לא הכריזו

 
 
 ב-3 במאי שיחקנו (בני - ניר ואני) במוקדמות אליפות הארץ בשיטת IMP מחוז הדרום.
סיימנו במקום השישי ועלינו לחצי גמר אליפות הארץ, שתתקיים ב-16 במאי. גמר א' וגמר ב' יתקיימו ב-17 במאי. 
הקישור הבא מצביע על תוצאות התחרות במחוז הדרום: תוצאות מוקדמות אליפות הארץ ב-IMP מחוז הדרום.

במושב הראשון בו צברנו 42 IMPs שיחקנו היטב. אני רחוק מלהיות גאה ברמת המשחק שלי במושב השני, בו צברנו 13 IMPs. ביד 13 במושב הראשון היה ניר הכרוז בצפון. הוא ביצע Slam, שמרבית השחקנים לא הגיעו אליו.

  יד 13 מושב 1 מוקדמות אליפות הארץ 2014
מחלק צפון כולם  פגיעים 
הכרזת ה-4 שלי היא על פי קונבנציית Splinter. ההכרזה מבטיחה תמיכה של 4 קלפים ב- וקלף יחיד או חוסר ב-.

הכרזת 5 של ניר מראה Control בסדרה. Control בגובה 5 הוא A או חוסר. גם הכרזת 5 שלי מראה  Control. אחרי הכרזת 5 של ניר, ניסיתי לנתח את המצב.

השותף שלי הראה Control ב- בגובה 5 והראה התעניינות ב-Slam.
דמיינתי שהוא מחזיק יד עם יותר נקודות וכוח בסדרת ה-. אם הוא מחזיק A ו-K בסדרה נזכה בנראה ב-4 לקיחות בסדרה בגלל ה-Q והאורך בסדרה שבידי. 


בסדרת ה- קרוב לוודאי שהוא מחזיק ב-AK. 
בסדרת ה- יש לנו כנראה מפסיד אחד. את יתר הקלפים יחתוך ביד הקצרה בדומם.

כנראה שהבעיה שלו היא בסדרת ה- בה יש לו לפחות שני מפסידים. 
הבטחתי Control בסדרה, אבל יש לי הרבה יותר מ-Control אחד. יש לי שתי לקיחות עם ה-A ועם ה-K.  
הכרזתי 6. ביצוע החוזה קל. לאחר הובלה ב-K, בה זוכים המגנים, זוכים ב-A וחותכים חיתוכים צולבים:  בדומם ו- ביד. בחיתוך הראשון ב- נופל ה-K של מערב. כל מה שנותר לכרוז זה למשוך A♠ ו-K כשנופלת ה-Q של מזרח, אפשר לתבוע את יתר הלקיחות.

הערת שוליים

 
קראו את הפוסט: שפיצים מתסכלים, על מנת להבין מדוע ה-AK מחזקים את היד שלי.  



3 תגובות:

  1. מצורפת תגובה של אלירן ארגלזי שהופיעה ב Facebook
    בהחלט הכרזתם יפה את הסלאם אבל האם 4ארט זה תמיד סינגלטון ? ומה עושים עם וויד ? לכן יש שיטה יפה שנועדה להבדיל בין המקרים . 4 ארט מומלץ להיות וויד ומראה בין 6-9 נק' . במידה ויש סינגלטון עושים ברגן פשוט ולאחר מכן השותף , במידה והוא מתעניין בסינגלטון ביד שלנו הוא מכריז ביד אחד אחרי 3במייג'ור שלנו .
    1ארט-3קלאב-3ספייד(שואל לסינגלטון, תשובה של 3נו תראה סינגלטון ספייד)
    1ספ-3ד-3נו(שואל לסינגלטון)

    השבמחק
  2. מה עם החלוקה 3-1? ניר היה צריך לעקוף בספייד וליפול פעם אחת

    השבמחק
  3. ניר לא היה צריך לעקוף. ההסתברות לנפילת ה-Q כאשר יש תשעה קלפים, כולל ה-A וה-K גבוהה מ-50%. צריך לעקוף רק כאשר יש שמונה קלפים לכל היותר, משום שההסתברות להצלחת עקיפה היא 50% (למעט מקרים בהם על פי מהלך ההכרזה או המשחק יש הסתברות גבוהה יותר לכך שה-Q תהיה אצל אחד היריבים).

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...