יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

7NT עם 31 נקודות

קוראים סדירים של הבלוג כבר יודעים בוודאי, שלא מסתמכים רק על מספר הנקודות. יש פרמטרים נוספים, כגון: חלוקה, התאמה בסדרה,  מספר מפסידים, אסים ("שפיצים") ועוד.

גם הכרזת ה-7NT שלי נגד רון פכטמן וסיגל מליאנה ביד 3 של החצי הראשון של שלב הנוק-אאוט בגביע המדינה, מייצגת את הגישה שנקודות זה לא הכל. לחוזה הזה, שביצעתי בהצלחה, הגעתי עם 31 נקודות בשתי הידיים. 


בתרשים חסרה ההכרזה הראשונה. ניר שהיה המחלק בדרום הכריז Pass (מזרח-מערב פגיעים). 

הסבר ההכרזה
פתיחת ה-2 שלי מבטיחה 23+ נקודות או 9 לקיחות בטוחות.

המענה של 2 מבטיח לפחות 8 נקודות וחמישייה בסדרה (ראו הערת שוליים). כפי שאתם רואים לניר היו רק 6 נקודות, אבל בגלל יד חלוקתית עם 5-5 ב- וב- הוא העריך את היד שלו כיד ששווה יותר מ-7 נקודות (עם 0-7 נקודות אנחנו עונים 2).  

הכרזת ה-Rebid של 2 מראה לפחות 5 קלפים בסדרה.

4  - מבטיח לפחות חמישה קלפים בסדרה ומבקש לא לעצור לפני Slam.  

5NT היא קונבנציית ג'וזפין, המחפשת Slam גדול ומבקשת מהמשיב לבחור בהכרזה המתארת את מספר הקלפים הבכירים בסדרה האחרונה שהוכרזה. במקרה זה ברור לגמרי שאף אחד מהקלפים הבכירים בסדרת ה- אינו בידו של השותף. ההכרזה אולי מיותרת, אבל היא עשויה ליצור בלבול מסוים אצל המגנים.

הכרזת ה-7NT הניחה שלניר יש 8 נקודות או יותר ויד חלוקתית. בחלוקה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר של 3-2 ב-, ניתן יהיה לזרוק שנים או שלושה מפסידים על ה- בדומם, תחת ההנחה הסבירה שיש לי כניסה לדומם. אם הכניסה היא באמצעות ה-Q או ה-K, גם ה-J עשוי להיות לקיחה.  

המשחק
רון פכטמן הוביל ב-K. זכיתי ב-A ומשכתי את שלושת ה- הגבוהים בידי. משכתי את ה-A. את ה-J לקחתי באמצעות ה-K. על ה-  וה- הגבוהים זרקתי את כל הקלפים בידי למעט ה-AK והחוזה בוצע בהצלחה.

לצערי הרווח על היד היה קטן. בשולחן השני שחקני הקבוצה היריבה הכריזו וביצעו 7.

הערת שוליים
היות שניר פתח ב-Pass ולא פתח ב-2 שעל פי שיטת ההכרזה שלנו מתארת יד של 9-11 נקודות עם חמישייה לפחות בסדרה ושוללת Void. ההכרזה השנייה שלו הבטיחה חמישה קלפים לפחות ב-♥ קרוב לוודאי שיש לו 8 נקודות ללא Void או 9-11 נקודות עם Void באחת הסדרות. 
חלופה נוספת היא יד של 6-5 או 6-6 שבה איננו פותחים בגובה 2.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...