יום ראשון, 10 במאי 2015

הכרזת ♦3 אחרי פתיחה של 1NT: חמישיות בסדרות מייג'ור או חמישיות בסדרות מיינור?

אני משחק שהכרזת 3 אחרי פתיחת 1NT של השותף, מחייבת למשחק מלא. ההכרזה מראה חמישיות בשתי סדרות המייג'ור. 

קורה לי ששחקנים שמשחקים איתי מציעים לי לשחק שהכרזת 3 מחייבת למשחק מלא אבל מראה חמישיות בשתי סדרות המיינור. ההצעה היא ללא שינוי ההכרזות האחרות שלנו אחרי פתיחה של 1NT. אני מתנגד להצעה. בפוסט זה אסביר מה טוענים המציעים ומדוע אני מתנגד.

טענות מצדדי שתי חמישיות במיינור
אנחנו לא מפסידים שום דבר מהכרזת 3 המראה שתי חמישיות במיינור. 
עם שתי חמישיות במייג'ור נעשה טרנספר ל-. אחרי זה נכריז 2 ועל 2NT נכריז 3.

לחילופין נעשה טרנספר ל- אחרי זה נכריז 3 ועל 3NT נכריז 4.

הטענות שלי

1. מחפשים קודם משחק מלא עם התאמה בסדרת מייג'ור, אחרי זה חוזה של 3NT ורק אחרי זה משחק מלא במיינור ולכן אני מעדיף לשמור את ההכרזה ליד מחייבת למשחק מלא, לידיים עם חמישיות בשתי סדרות המייג'ור.

2. לא נכון שלא מפסידים כלום.
ההכרזות אחרי פתיחה של 1NT הן שיטה שלמה. לרצפי ההכרזות, שתוארו לעיל, יש משמעויות אחרות. נצטרך לוותר עליהן או למצוא פתרון אחר להראות את הידיים, שאנו מראים באמצעותן.

3. לא נכון שלא מפסידים כלום. יש הבדל בין להראות 5-5 בהכרזה אחת לבין להראות 5-5 בשלוש הכרזות.
אם יש לאחד מהשחקנים 5-5 בסדרות מייג'ור ולשותפו יד מאוזנת, סביר שליריבים יש התאמה באחת מסדרות המיינור. הם עלולים להתערב בהכרזה, במיוחד כשהם לא פגיעים ואנחנו כן. קל יותר להתערב בגובה שלוש ב-§ או בגובה שתיים ב- (DBL על טרנספר ל-), מאשר להתערב בגובה 4. 

4. If it is not broken do not fix it
בינתיים לא ראיתי שההכרזה של 3, המראה חמישיות בסדרות מייג'ור, לא הוכיחה את עצמה או שגרמה לי בעיות בלתי פתירות.

5. מקור לבלבול
רוב השותפים שלי מעדיפים להמשיך לשחק כפי אני משחק היום. לשחק עם שותף אחד באופן מסוים ועם שותף אחר באופן אחר, עלול לגרום לטעויות.

מה השאלה הנכונה שהיו צריכים לשאול אותי?
השאלה הנכונה היא איך בשיטה שאנחנו משחקים היום מראים יד של 5-5 בסדרות המיינור המחייבת למשחק מלא?
בשיטה שאני משחק היום לא קבענו מה עושים במצב כזה. פתרון אפשרי הוא לעשות טרנספר ל-§ ואחריו להכריז 3.

האם אני פוסל על הסף הכרזת 3 המראה חמישיות בסדרות המיינור?
התשובה שלילית. אינני פוסל. היא מתאימה לשני מצבים:

1. כשאני משחק עם תלמיד/תלמידה שמשחק/ת כך ואני צריך להתאים את עצמי לשיטת ההכרזה שלו/שלה, משום שלו/לה הרבה יותר קשה ללמוד מאשר לי.

2. מישהו שחשוב לו לשחק כך, אבל מציע שיטה שלמה של הכרזה ולא רק החלפת המשמעות של הכרזת 3.

לסיכום

צריך לזכור שלושה דברים לגבי כל שיטת הכרזה:

1. לכל שיטת הכרזה יש מגרעות ומצבים בהם היא פחות טובה משיטת הכרזה אחרת. השאלה היא: מהי שכיחות המצבים בהם היא פחות מוצלחת ומהי שכיחות המצבים בהם יש לה יתרונות.

2. אי אפשר להחליף הכרזה בודדת בשיטה מבלי להתייחס למכלול ההכרזות בשיטה.

3. רוב שחקני הברידג' רואים מה מרוויחים מהכרזה חדשה, שהם מוסיפים לשיטה. הרבה יותר קשה להם לראות מה מפסידים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...