יום שבת, 16 במאי 2015

שלבי הגמר של אליפות הארץ: נכשלנו בגדול


ביום שישי שיחקתי עם הבן שלי בחצי גמר אליפות הארץ. כשחזרתי הביתה, שאלתי את עצמי שתי שאלות:
1.  האם אני עדיין יודע לשחק ברידג'?
2. האם כדאי שאצמצם באופן דרסטי את כמות התחרויות שאני משחק (חשבתי להמשיך ללמד)? 

הסיבה לכך היא רמת המשחק הנוראה שלי באותו יום (למעט אולי, יד אחת שבה משחק ההגנה שלי היה הטוב ביותר האפשרי וקיבלנו בה תוצאה מקסימלית). 

בשבת שיחקתי הרבה יותר טוב מאשר ביום שישי וחזרתי בי. 

התוצאות היו גרועות במיוחד בשני הימים. במושב השני (מתוך שלושה) בשבת, השותף שלי היה זה ששיחק הרבה מתחת לרמתו הרגילה. 

סיימנו במקום נמוך מאד בגמר ב'. לא דומה בכלל לתוצאה שלנו באותה תחרות לפני שנה.

לתוצאות המלאות של גמר א' לחצו כאן.
לתוצאות המלאות של גמר ב' לחצו כאן.

מדוע יש תנודות גדולות בתוצאות שלי בתחרויות?
אני כבר יודע ומבין משהו בברידג'. ביום טוב, עם שותף ברמתי שנמצא גם הוא ביום טוב, אני יכול להתמודד שווה בשווה מול שחקנים ברמה גבוהה מאד. 

יש לי עוד הרבה מה ללמוד וזה מה שאני עושה כל הזמן. כך נהגתי בעבר בתחומים אחרים וכך אני ממשיך לנהוג גם בתחומים אחרים (כולל תחום בנושא מחשוב, שבעבר נחשבתי בו לאחד מטובי המומחים בארץ ואולי אפילו בעולם).

סיבה ראשונה: כמו בכל ענף ספורט לכולם יש תקופות טובות ותקופות רעות
אם תסתכלו על ספורטאים וקבוצות בכל ענף, תראו תקופות של שיא ותקופות של משבר. זה נכון גם לטובים ביותר.

אני בוודאי לא הטוב ביותר בברידג', אבל אני נמצא כרגע בתקופה לא טובה. עד לפני חודש, שיחקתי הרבה יותר טוב והייתה לי תקופה טובה.

מה שמבחין בין הטובים יותר לטובים פחות, הוא שהטובים יותר יעשו תוצאות טובות או לפחות בינוניות גם בזמן משבר. התוצאות הן גרועות יחסית לציפיות ולרמה שלהם

סיבה שנייה: הגיל
אני כבר לא הכי צעיר. התחלתי לשחק ברידג' בגיל 54 ואני משחק עשר שנים. 

בגילי מאבדים לפעמים ריכוז. צפיתי פעם ב-BBO בשלבי הגמר של אליפות ארצות הברית. שחקנים מהטובים ביותר בעולם, ביצעו שגיאות קשות. אחד הפרשנים הסביר זאת בכך, שזו תחרות קשה הנמשכת מספר ימים והשחקנים האלה בגיל מבוגר.

בגיל מבוגר עלולים להיות פערים גדולים יותר בין תוצאות בתקופה טובה לבין תוצאות בתקופה רעה. 

אני לפעמים משחק נגד ה-Field
להסבר הנושא קראו את הפוסט: עם ה-Field או נגד ה-Field. אני נוטה לשחק לפי מה שאני חושב, גם כשברור לי כשכל ה-Field ישחק אחרת.

ביום טוב יכולות להיות תוצאות טובות וידיים מרתקות. ביום גרוע זה יוצא רע במיוחד. 
בתקופה טובה יש הרבה ימים טובים. בתקופה רעה יש הרבה ימים רעים.

בפוסטים הבאים, אביא כמה ידיים מהתחרות, ששכנעו אותי לחכות עם הפרישה שלי ממשחק תחרותי. אביא בפוסט נוסף, תובנה מעניינת מאחת הטעויות שלי, שחידדה קצת משהו שידעתי וחשוב לא רק בבברידג' ולכן מסביר גם את הערך של משחק הברידג' לנושאים אחרים, לפעמים חשובים יותר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...