יום ראשון, 17 במאי 2015

לבצע סלאם מוכפל

בפוסט קודם: שלבי הגמר של אליפות הארץ: נכשלנו בגדול, תיארתי כמה רע שיחקתי ביום הראשון של התחרות. ביום השני של התחרות, שיחקתי הרבה פחות גרוע. 

ביום השני לא היה לנו מזל בכמה סלאמים. כך למשל, ביד 19 במושב השלישי, הכריזו וביצעו נגדנו אורן טולדנו וליאור אורמן, מהנבחרת הצעירה של ישראל, סלאם קטן עם לקיחה עודפת. הפסדנו שישה IMPS. לא ביצענו שגיאות בהגנה. כל אחד מבצע את החוזה עם לקיחה עודפת (זה מה שקרה בכל השולחנות בהם הכריזו סלאם קטן ובשולחן אחד בו הכריזו סלאם גדול). 

הבעיה הייתה שכמחצית מהמשתתפים לא הגיעו לסלאם וביצעו משחק מלא בסדרת מייג'ור עם שלוש לקיחות עודפות.

ביד אחרת שיחקו נגדנו בחוזה של 6, שבוצע. שיחקנו הגנה מדויקת ומנענו מהיריבים לקיחה עודפת. חלק גדול מהמשתתפים היו בחוזה של 6, שמשוחק על ידי זה שהיה דומם בשולחן שלנו. חוזה של 6 מוכשל בהובלה ב-A ואחרי זה חיתוך. 

אבל היה גם סלאם מוכפל שביצעתי ועליו הרווחנו 14 IMPS. מדובר ביד 7, המופיעה באיור. 



מהלך ההכרזה
לאחר הכרזת Pass של דרום הכרזתי 1. צפון החליט להתערב בהכרזת 3.

השותף שלי הכריז 4. ההכרזה מראה התאמה ב- ויד מחייבת לפחות למשחק מלא. הכרזתי 4. השותף שלי שאל על קלפי מפתח ומצא אצלי שניים ואת ה-Q.

הוא הכריז 6. דרום עם K ,J ושני קלפים נוספים בסדרת השליט בחר להכפיל. 

מהלך המשחק
צפון הוביל ב-A. והמשיך ב-.
על פי מהלך ההכרזה, היה ברור שצריך לבצע עקיפה עמוקה ב-♥ בהנחה שדרום מחזיק ב-K וב-J.  
ה-9 זכה בלקיחה. את ה- הבא כיסה דרום עם ה-J. זכיתי ב-Q

עכשיו הגיע רגע האמת: אני חייב להיכנס שוב לדומם על מנת לבצע עקיפה נוספת. האם דרום יחתוך? כפי שאתם רואים דרום אינו יכול לחתוך. והחוזה בוצע ללא בעיות לאחר שאחרי העקיפה הנוספת, מחץ ה-A שלי את ה-K של דרום. על קלפי ה- בדומם אפשר לזרוק כמה מפסידים שאצטרך. 

היכן שגתה ההגנה?
רבים יחשבו שהטעות העיקרית הייתה ההובלה ב-A. הובלות אחרות מפילות את החוזה. דעתי שונה. התחרות הייתה בשיטת ניקוד של IMP. 
בשיטת ניקוד כזו הטעות העיקרית היא דווקא ה-Double של דרום.
בפוסט: תיאורית גילוי האותות ו-Double מעניש, הסברתי שכשמכריזים Double מעניש צריך להעריך את גודל הנזק במקרה של ביצוע החוזה לעומת הרווח מהפלת החוזה. 

אם תפיל אותו פעם אחת, תקבל 200 נקודות במקום 100 נקודות. לא הפרש גדול ב-IMPs. אם יבצעו חוזה מוכפל ההפרש לעומת ביצוע סלאם לא מוכפל גדול יותר: 230 נקודות. 
הסיכון לא שווה את הרווח.

לאחר הכפל, לטעמי, צריך להוביל ב-A. צפון אינו יודע על מה התבסס הכפל:

האם לא רק למזרח יש קלף יחיד ב- וגם לדרום יש קלף אחד ולכרוז ארבעה קלפים והוא יחתוך מעל מזרח?

האם לדרום יש כוח ואורך ב- ועל זה התבססה הכרזת הכפל? 

צפון אינו יודע. עליו לגבות את הלקיחה ב- לפני שהכרוז יזרוק את ה- המפסיד בדומם על קלף גבוה בסדרה אחרת.

ללא הכרזת הכפל, ספק האם צפון היה צריך להוביל ב-A.

קרוב לוודאי שלאחר ההתערבות של צפון בהכרזה שהראתה שבעה קלפים ב-, הייתי מבצע עקיפה עמוקה משום שהוא כנראה קצר ב-. עדיין הייתי חושב על האפשרות שהוא מחזיק אולי ב-J.
הייתי מבצע עקיפה עמוקה בכל זאת, משום שאין לי דרך אחרת לבצע את החוזה. 

הכפל של דרום, הראה לי בבירור מי מחזיק ב-K וב-J

מה אפשר ללמוד על הכרזות מיד זו?
הכרזת ההפרעה של צפון עזרה לי, משום שהיא גילתה לי מי עשוי להיות קצר בסדרת השליט.

הכרזת הכפל של דרום עזרה לי עוד יותר, משום שהיא גילתה היכן נמצאים הקלפים הגבוהים החסרים לי.

כבר למדנו לא להתערב בהכרזה, כשהכרוז יכול לברוח לחוזה אחר. ראו את הפוסט: אפשר להפיל אבל לא להכפיל

עכשיו למדנו שגם כשהוא אינו יכול לברוח לחוזה אחר, הכפל עשוי לעזור לו בביצוע החוזה.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...