יום רביעי, 6 במאי 2015

תוצאה רעה ביד: לפעמים מתסכל - לפעמים לא


לפעמים תוצאה רעה ביד מתסכלת. לפעמים אתה אומר: כל הכבוד לשחקן היריב שהיטיב להכריז ו/או לשחק.

מהתחרות הארצית בחולון אתמול אביא לכם שתי ידיים כאלה.

היד המתסכלת


לאחר Pass של מערב, השותפה שלי בצפון פתחה ב-1. מזרח הכריז 1NT (הוא התבלבל וחשב שאחד מקלפי ה- הוא קלף ב-). אני הייתי צריך להוביל נגד חוזה של §5. הובלתי ב-A.

ספרתי את קלפי ה-: 8 קלפים בידי, שניים בדומם ושניים אצל השחקן שהכריז 1NT. לשותפה שלי יש רק קלף אחד והיא תחתוך בוודאות. היריב זכה ב-K  בדומם והשליך  מידו וביצע את החוזה.

הכרזה ראויה להערכה
רק שחקן אחד הכריז נכון ביד הזאת. זה היה ינון לירן, שהיה הכרוז נגדנו. קוראי הבלוג הזה ושחקני הברידג' בארץ ובעולם, מכירים את לירן , שבין הישגיו הרבים גם זכייה באליפות העולם לזוגות ביחד עם אודי פרידלנדר. למידע נוסף קראו: אודי פרידלנדר וינון לירן זכו באליפות העולם הפתוחה לזוגות.


השותפה שלי פתחה ב-3 תוך ניצול מצב הפגיעות. כמעט כולם היו בחוזה של 4 ממערב. 
צפון מובילה ב-K והכרוז מכסה ב-A, דרום חותך ותמיד יזכה גם ב-A§. התוצאה המקסימלית שאפשר להשיג היא: 650 נקודות. יינון בחר להיות בחוזה של 3NT. הוא ביצע את החוזה עם שתי לקיחות עודפות: 660 נקודות. בתחרות Top-Bottom (כמו התחרות הזו) יש הבדל גדול משום שהתוצאה נקבעת בהשוואה לאחרים. 

המשחק
הובלתי ב-J§. ינון זכה ב- בדומם Q§. הוא זכה גם בארבע לקיחות ב-, חמש לקיחות ב- וב-A. סך הכל: 11 לקיחות. 

מדוע בחר ינון להכריז 3NT?   
הוא ספר חמישה קלפים ב- בידו. לשותפה שלי שפתחה 3 יכולים להיות שבעה. הסיכויים שיש לי void ואחתוך את ההובלה ב-  גבוהים.

זה לא המקרה המתסכל. במקרה זה, כל הכבוד לינון, שהבין את היד טוב מאחרים ולכן הכריז טוב יותר.
אני מקווה שבפעם הבאה הוא לא יהיה היחיד: למדתי ממנו ובפעם הבאה אשתדל להכריז במצב דומה, כפי שהוא הכריז.


תגובה 1:

  1. כמה דברים...
    1. ביד הראשונה אני מניח שזרקו ספיד ולא דיאמונד (אם זרקו דיאמונד אי אפשר לעשות 5ק) עכשיו בשביל לעשות 5ק צריך לנחש ממש טוב את הדיאמונדים. (הפינס על המלכה מסומן. אבל זה לא מספיק. צריך לנחש גם לעשות פינס בסיבוב השלישי על התשע דיאמונד (עקיפה ל7!) כלומר צריך לנחש שהסדרה 4=2 ולא 3=3
    אם הכרוז אכן ניחש אז מגיע לו כל הכבוד אבל יכול להיות שהשותף שלך זרק דיאמונד ומכר את היד. אם כן אז באמת יש לך סיבה להיות מתוסכל...
    2. ביד השניה אני מניח שההכרזה היתה 3ד - (שחקן מקצועי : פס) - פס - (ספונסר : 3 ספיד) - פס - שחקן מקצועי 3 נ״ט.

    יכול להיות שגם מול שותף מקצועי הוא היה מכריז 3 נ״ט ויכול להיות שבשותף מקצועי הוא היה תומך (אבל העדיף 3 נ״ט ולשחק את היד מול ספונסר).
    אם המקרה השני נכון אז יש לך סיבה להיות מתוסכל דווקא ביד השניה

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...