יום ראשון, 19 ביולי 2015

מתי להוביל ב-K כשיש לכם A ו-K?


מרבית השחקנים שאני מכיר מובילים ב-A כשיש להם A ו-K בסדרה. בהנחה שאתם מובילים במצב כזה ב-A, נשאלת השאלה: האם לא כדאי לנצל את האפשרות להוביל ב-K על מנת להראות לשותף מצב נדיר ויוצא דופן? למה לא בעצם?  

מוכרות לי שתי הובלות ב-K: אחת בהגנה נגד חוזים ללא שליט והשנייה בהגנה נגד חוזים בשליט. לקוראים אני רוצה להמליץ להשתמש באחת מהן ולהימנע משימוש בשניה. 

שימו לב באילו קוראים מדובר. הפוסט מסומן בצבע צהוב בלבד. ההמלצה לא להשתמש בהובלה ב-K אינה מתייחסת לשחקנים ברמה גבוהה, שפוסטים המיועדים להם מסומנים באדום. השיקולים שאני מציין בהמלצה, עשויים להיות לא רלוונטיים עבורם.

שתי ההמלצות אינן מתייחסות לקוראים שהם שחקנים הלומדים ברידג'. פוסטים המיועדים עבורם מסומנים בירוק.  הנושאים האלה קשים מדי עבורם.

המלצה להשתמש: הובלה ב-K נגד חוזים ללא שליט  
הובלה ב-K מראה סדרה סגורה, פרט לתמונה אחת.
דוגמה: יריב משחק בחוזה של 3NT. ההובלה היא ב-K. השחקן שהוביל מחזיק ב: AKJT94. ברוב המקרים אין לו כניסה ליד בסדרה אחרת.

השותף של המוביל חייב לזרוק את התמונה שבידו, אם יש לו תמונה. 
תרגיל למחשבה: מה יקרה אם השותף מחזיק ב-Q32 והוא לא יזרוק את ה-Q?

במידה שאין לו תמונה עליו לסמן Count. בשיטה המקובלת, קלף גבוה ואחריו נמוך פירושו מספר זוגי של קלפים. קלף נמוך ואחריו גבוה  מציין מספר אי-זוגי של קלפים. 

במקרה של סימון Count, המשמעות היא: אם יש שלושה קלפים לשותפו של המוביל (סך הכל תשעה קלפים למגנים) ובדומם יש שני קלפים, עליו לשחק את ה-A אחרי ה-K. ה-Q של הכרוז תיפול.

אם יש לשותף רק שני קלפים, עליו לחפש כניסה לידו של השותף על מנת שישחק  לעקיפה, אם ה-Q אינה בדומם.

שימו לב: אם אין לכם סדרה סגורה ובחרתם לשחק מסדרה שבה ה-KQ עליכם להוביל ב-Q.

פתרון תרגיל המחשבה
אם לא תזרקו את ה-Q תקחו שלוש לקיחות בסדרה משום שתיווצר חסימה ולא תוכלו לחזור ליד של השותף. אם תזרקו אותה תזכו בשש לקיחות בסדרה.

בפוסט הבא: המלצה לא להשתמש: הובלה ב-K נגד חוזים עם שליט



5 תגובות:

  1. כשאני למדתי ברידג' בשיטה הרגילה היתה בדיוק הפוכה. מAK בשליט הובלנו K, ובNT אם הסדרה היתה סגורה הובלנו A. היו כמה שחקנים בחירים ששיחקו הפוך ואחרי כמה שנים הטרנד ההפוך התחיל לשלוט אפילו בשחקנים מן השורה. אני עדיין חושב שבNT הרבה יותר קל לשחק שמובילים K ולא A, ואז להמנע מכל הצורך הזה להוביל Q מKQ דבר שרבים אולי יודעים אבל מעטים עושים ברגע האמת.
    שרון גיא

    השבמחק
  2. שרון, תודה על זה שקראת פוסט שאינו מיועד לך (אתה שחקן ברמה גבוהה יותר מהקוראים להם יועד פוסט זה) ותודה על זה שטרחת להגיב עליו. אני לא רואה יתרון למה שאני מציע על פני מה שאתה משחק. הפוסט מיועד לאלה שמובילים מ-A כשיש להם AK. אתה בהחלט צודק, לאלה שמשחקים כפי שהצעתי כאן, קורה שמתבלבלים ומובילים ב-K למרות שצריך להוביל ב-Q לפףי השיטה.

    השבמחק
  3. אבי ומה עושים עם הובלות מראש רצף

    השבמחק
  4. אבי מה עושים עם מראש רצף

    השבמחק
  5. אורי, תודה על תגובתך
    שחקנים ברמה טובה שמשחקים כפי שהצגתי, מוותרים על הובלה בראש רצף שה-K הוא בראש רצף נגד חוזה ללא שליט ומובילים ב-Q. הובלה ב-Q מבטיחה או K או J (או את שניהם). הובלה ב-K פירושה סדרה ארוכה וכמעט סגורה ללא תמונה אחת.

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...