יום שני, 7 בדצמבר 2015

על Squeeze ושותפויות


בתקופה האחרונה אני לומד את הנושא של משחק לחץ (Squeeze). יש לכך סיבות נוספות מעבר לרצון ללמוד דברים חדשים ולשפר את רמת המשחק שלי.

על ספר באנגלית: Bridge Squeezes Complete
השם המלא של ספרו של Clyde E. Love הוא: Bridge Squeezes Complete or Winning End Play Strategy. רבים חושבים, שהספר הזה הוא הטוב שבספרים שנכתבו על משחק לחץ. 

כרגע אני יכול להתייחס רק להקדמה, שקראתי במהלך ארוחת בוקר בבית קפה, בין שני שיעורי ברידג' שאני מלמד. היא מעוררת, לפחות אצלי, רצון לקרוא את הספר.

שתי הטענות שצדו את עיני בהקדמה הן:

1. משחק לחץ הוא החלק היפה ביותר של משחק הברידג'.

2. למי שיודע לשחק משחק לחץ ויצא לו שם של שחקן שמשחק משחק לחץ קל יותר למצוא שותפים.

הטענה העיקרית שאני שומע נגד הספר היא שמדובר בספר קשה במיוחד. 
כאשר אסיים לקרוא אותו (זה צפוי לקחת זמן ארוך), אביע את דעתי מעל במה זו למי מתאים ולמי לא מתאים לקרוא אותו. 
   
אני ומשחק לחץ
אני ממש לא יודע להשתמש במשחק לחץ (Squeeze). קראתי מעט על הנושא בספרו של Marty Bergen הנקרא: Points Schmoints ומעט בפרק האחרון בספרו של טרנס ריס. ראו פוסט: טכניקות סיום על פי טרנס ריס: משחק לחץ.

את טענתו של ברגן שזו טכניקה פשוטה שכל אחד יכול ללמוד אותה, בחנתי כשחקן די מתחיל בפסטיבל הברידג' בתל-אביב.
משחק הלחץ היה משחק לחץ מדומה פשוט, אבל היריבים טעו בבחירת הקלפים שזרקו והוא הניב תוצאה טובה.

אחשוב שאני באמת מבין משהו במשחק לחץ כאשר בזמן תכנון המשחק ככרוז לאחר הנחת הקלף הראשון של המגן, באופן טבעי אחשוב גם על משחק לחץ ככניקה אפשרית להשגת לקיחה חסרה לביצוע החוזה.

השותפויות שלי
לאחרונה כתבתי באתר Jokopost, פוסט על שותפויות בברידג': שותפויות בברידג': כמו בזוגיות בחיים. בפוסט צטטתי שחקן ברידג' ברמה גבוהה שטען כי הדבר הכי קשה בברידג' זה למצוא שותף. 

זה לא סוד שאני חולם או מכוון את עצמי להישגים בתחרויות בהן רוב המשתתפים שחקנים טובים ממני. קראו למשל: פוסט אישי: חלומות של סניורים.
בינתיים אני רחוק מהישג בולט בתחרות כזאת: פה ושם מקומות לא גבוהים בגמרי א' של אליפות הארץ.

עם הבן שלי, השותף שאיתו הפוטנציאל הגבוה ביותר להצליח בתחרות כזו, אני ממעט לשחק, משום שהוא מפתח שותפות עם שחקן בגילו. אם יתקדמו ויתמידו יוכלו להגיע להישגים באליפויות הארץ לצעירים ואולי גם מעבר לזה. בינתיים זה נראה שהם מתקדמים בכיוון.

ספק גדול, אם אצליח עם השותפים האחרים שלי ברמה הנוכחית של חלקם וברמת השאיפות הנוכחית של האחרים וברמה הנוכחית שלי, להתקרב יותר להישג כזה. 

הדרך בה בחרתי על מנת להתקרב לשם היא לנסות להעלות את רמת משחק היד שלי. משחק היד שלי אינו תלוי בשותפים. התחלתי ללמוד על Squeeze כחלק מהניסיון לשפר את משחק היד שלי. 

שותפויות חדשות
כשקראתי את ההקדמה לספרו שלClyde E. Love, הטענה של קלות במציאת שותפים התחברה עם הרצון שלי לנסות לשחק עם שותפים חדשים. רצון הנובע משני מניעים:

1. התנסות וגיוון

2. ניסיון לזהות שותף/פה מתאים/מה יותר להתמודדות בתחרויות הגדולות בארץ.


זה לא בא במקום משחק עם שותפים קיימים. אמשיך לשחק בתחרויות מקומיות עם שותף הממעט לשחק בתחרויות ארציות ואמשיך לשחק עם שותפה איתה אני משחק בתחרויות ארציות. 

אני מחפש שותפה או שותף נוספים לתחרויות ארציות ואם זה יצליח גם לתחרויות חשובות יותר.  

השותף/פה הפוטנציאלי/ת צריכים לענות על הקריטריונים הבאים:

1. כישרון

2. נכונות להתמודד בתחרויות העיקריות בארץ בלי לפחד משחקנים חזקים יותר.

3. יכולת להמשיך ללמוד ולהתקדם. 

מישה'/ו מהקוראות/ים מוכן/נה להרים את הכפפה?

2 תגובות:

  1. טרם קיבלתי התייחסות להרמת הכפפה שלי

    השבמחק
  2. היי, עודד
    לא ראיתי אותה. איני יודע איך יוצרים איתך קשר. אני משאיר פה את כתובת הדוא,ל שלי: avi.rosenthal@gmail.com. שלח לי בבקשה הודעת דוא"ל ונהיה בקשר. אבי

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...