יום שני, 6 ביוני 2016

תחרות קבוצות מעורבות בפסטיבל: כשאני משחק נגד שחקנים חזקים במיוחד


השותפה ואני מגד מיכאל בראל ודנה טל בתחרות הקבוצות המעורבות
מקור התמונה: אתר התאגדות הישראלית לברידג' 


ביום שישי ה-3 ביוני נפתח פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב בתחרות קבוצות מעורבות (כל זוג אישה וגבר). 

במהלך התחרות שיחקנו שותפתי ואני, שזו התחרות השלישית בחיינו ששיחקנו ביחד, נגד זוגות ששיחקו או משחקים בנבחרת ישראל (כל אחד בנפרד), אבל שיחקו הרבה ביחד במסגרות אחרות.

נניח שהיה מגיע צופה שלא מכיר אותי אבל מכיר אותם, אני מניח שהיה מעלה על דעתו את האפשרות שגם אני שיחקתי בעבר בנבחרת. לשון העבר נובעת מהמראה שלי: אדם בגיל מבוגר עם קרחת וקצת שיער שיבה, ולא מרמת המשחק.

למעשה הייתה צופה אחת, שצפתה במשחק שלנו נגד שחקני נבחרת ישראל מיכאל בראל ודנה טל. מדובר בנוגה אחותה של דנה טל. שותפתה בנבחרת ישראל לנשים ושחקנים מצוינת בזכות עצמה. אינני יודע אם היא מסכימה לדעתי או לא.


התפיסה שלי היא שנגד שחקנים ברמה גבוהה צריך להשתדל למעט בטעויות כי הם יענישו אתכם על כל טעות ולכן אני מנסה לשחק נגדם את הברידג' הטוב ביותר שאני מסוגל לשחק.

שני המפגשים בהם שיחקתי טוב היו נגד שחקני נבחרת ישראל. נגד אלון בירמן ודניאלה בירמן (בשולחן השני שיחק בר טרנובסקי שזכה לפני כמה שנים עם נבחרת ישראל באליפות העולם לצעירים), המשחק הטוב של חבריי לקבוצה ושלי הספיק בשביל לנצח.

נגד דנה טל ומיכאל בראל הפסדנו בהפרש קטן (בשולחן השני שיחק שחקן נבחרת ישראל יניב זק עם אפרת אורן).

מה קרה כששיחקתי נגד קבוצות אחרות?
היו גם כמה ידיים שצופה שאינו מכיר אותי היה משוכנע שאני שחקן ברמה נמוכה במיוחד או אפילו שחקן מתחיל. לא צריך צופה כזה כי אני בעצמי מעיד על נכונות האמירה הזו.

היד שבה הפסדנו נגד הקבוצה של דנה טל ומיכאל בראל
השותפה שלי פתחה 1 כשאנחנו פגיעים והיריבים אינם פגיעים. ההכרזה מבטיחה לפחות 3 קלפים בסדרה. מיכאל בראל התערב בהכרזה של 3  המראה יד חלשה עם אורך בסדרת ה-.

מה הייתם מכריזים עם היד שלי?

       QTx

           - ♥ 

      Axxx


KQT9xx

חשבתי על שתי אפשרויות:

1. הכרזה סולידית של 4
גם אם הכרזה של 1 מבטיחה לפחות 3 קלפים בסדרה, אפשר להניח שלפותח יש 4 קלפים. העובדה שלמיכאל בראל יש אורך ב- מקטינה את ההסתברות שיש לו הרבה קלפים ב- ולכן מגדילה את ההסתברות שלשותפה שלי 4 קלפים בסדרה.

הנימוק נגד ההכרזה הזו הוא שאיכות הקלפים בסדרה ביד שלי נמוכה ובחלוקה לא ידידותית דנה טל עשויה להחזיק אורך וכוח בסדרה זו.

בשולחן השני בחר יניב זק באפשרות הזו. חבריי לקבוצה הכריזו 4 . החלוקה ב- הייתה אכזרית. השותפה שלי החזיקה ב KTxxx. הכרוז נכשל בביצוע החוזה כשנפל פעם אחת.

2. הכרזה יותר יצירתית של 4
אני בחרתי בהכרזה זו. הנחתי שמיכאל בראל יהיה קצר גם ב-. מצאתי בדומם AX. אבל צדקתי יותר מדי: ה- של היריבים התחלקו 5-0. דנה טל החזיקה בחמישה קלפים בסדרה כולל ה-J.
מצאתי בדומם גם כוח ב- ואת ה-J9. ההובלה הייתה ב-Q. לא כיסיתי ומיכאל בראל שיחק נמוך. חתכתי ביד. 
נפלתי פעם אחת.

שיחקתי לא מדויק כשמשכתי את ה-A. הייתי צריך להניח שה-J  יהיה בהסתברות גבוהה אצל דנה טל ולשחק את ה-9 לעקיפה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...