יום שלישי, 7 ביוני 2016

"וואו, איך הוא מצא את ההובלה הזו?"



"וואו, איך הוא מצא את ההובלה הזו?" אמר עלי בהתפעלות הכרוז, שנפל פעם אחת בחוזה מוכפל של 5 במצב פגיע. 
זה קרה אתמול בסיבוב השישי בתחרות הקבוצות הפתוחה בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב.

זה לא היה שווה אזכור בבלוג שלי אם לא היה מדובר בשחקן ברמה גבוהה מאד. כשאומר לי את זה שחקן ברמה כזו זו מחמאה גדולה מאד.

לכרוז קוראים אילן הרבסט. אילן שיחק עם אחיו אופיר הרבה פעמים בנבחרת ישראל. לאחר אולימפיאדת משחקי החשיבה האחרונה פורסמה עליו כתבה בעיתון בחו"ל בה הוא כונה מידאס, משום שזכה במדליית זהב בכל תחרות בה השתתף (נבחרות, זוגות ויחידים).
בתחרות הזוגות, בה זכה ביחד עם אחיו אופיר, סיים במקום השני הזוג גאייר הלגמו ותור הלנס מנבחרת מונאקו, ללא ספק אחד הזוגות החזקים בעולם.

לדעתי, ולדעת רבים אחרים, הלגמו הוא השחקן הטוב בעולם. קראו את שלושת הפוסטים שכתבתי על ידיים שהלגמו שיחק. ספק אם תיתקלו בידיים ברמה כל כך גבוהה. מצורף קישור לפוסט: גאייר הלגמו וה-Intra Finesse. בתוך הפוסט תמצאו קישורים גם לשניים האחרים.

איך הפלנו את החוזה?
לאחר מכרז בו היריבים הכריזו  ושותפי רן בן-אפרים הכרזנו , החלטתי להכפיל חוזה של 5.

החזקתי A וקלף אחד נוסף בכל אחת מהסדרות האדומות, חמישה קלפים ב- כשה-Q הוא הקלף הגבוה ביותר וארבעה קלפים, ביניהם קלפים גבוהים, ב-, אבל לא את ה-A או ה-K.

הובלתי ב-A. רן השליך את ה-K וזכה בלקיחה הבאה ב-Q. את ה- השלישי אילן חתך בקלף מספיק גבוה כדי שאוכל לזכות רק ב-A. זכיתי מיד ושיחקתי  בתקווה שרן יזכה ב-A, אם לא יחתכו אותו.

אילן זכה באמצעות הקלף היחיד בסדרה שהחזיק: A ותבע את יתר הלקיחות.

מנקודת המבט שלי זה נראה חוזה שניתן להפלה אחרי הובלה ב-A, עליה יסמן לי השותף באיזו סדרה יש לו לקיחה מהירה או לקיחה לפתח. הנחתי חלוקה סבירה בסדרות המיינור.

מנקודת המבט של אילן הרבסט זה נראה חוזה בר ביצוע אחרי שהיריב הכפיל כשהוא לא צריך (ספק אם אני צריך להכפיל בתחרות כזו ששיטת הניקוד בה היא IMP).

בהובלה הטבעית ב- הכרוז זוכה ב-A עובר לדומם ב- גבוה ועל ה-K  זורק את המפסיד ב-.



תחרות הקבוצות הפתוחה
רן בן אפרים ואני התקשנו למצוא קבוצה לתחרות. בסופו של יום פגשנו את אלימלך הובר ואנית אברון בגמר אליפות הארץ וסיכמנו איתם לשחק ביחד. 

אם תלחצו על הקישור: תוצאות מוקדמות תחרות הקבוצות הפתוחה, תמצאו אותנו במקום ה-24 המכובד. 16 הקבוצות הראשונות העפילו לשלבי הגמר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...