יום רביעי, 25 בינואר 2017

איזו סדרה היא סדרת המייג'ור הארוכה של הפותח?


כשהיריב שלכם פותח 2 Multi או 2 שמוסבר כיד חלשה עם שישייה בסדרת מייג'ור, אתם לא יודעים בוודאות מהי סדרת המייג'ור שלו.
במקרה השני ברור לכם שיש לו יד חלשה עם סדרת מייג'ור ארוכה. במקרה של 2 Multi צריך להניח שיש לו יד חלשה בסדרת מייג'ור ולהתערב מיד במכרז, אם היד שלכם מתאימה להתערבות כשליריב יד חלשה עם סדרת מייג'ור ארוכה. 

כשרוצים להתערב, צריך להניח גם איזו סדרה היא סדרת המייג'ור הארוכה של הפותח.

איזו סדרה היא הסדרה הארוכה של הפותח?
הדרך הטובה ביותר לדעת זאת היא על סמך היד שלכם. אם יש לכם מספר רב של קלפים בסדרת מייג'ור אחת וקוצר בשנייה עליכם להניח שהסדרה השנייה היא סדרת המייג'ור של היריב.
על עיקרון זה בנויות ששיטות ההגנה נגד 2 Multi. קראו למשל: 

ברידג' הוא משחק הסתברותי במקרים רבים הנחה זו נכונה, אבל יש מקרים נדירים בהם הסדרה הארוכה של היריב. בפוסט קודם כתבתי על יד עצובה כזו בה אריאל בראונשטיין שפתח 2 ,שהוסבר כיד חלשה בסדרת מייג'ור החזיק קלפי  כשגם לי היו שישה קלפים באותה סדרה. לקריאת הפוסט: כנגד כל הסיכויים.

מהי סדרת המייג'ור הארוכה של היריבים? אני לא יודע
אחרי מהלך ההכרזה ביד הבאה בתחרות הארצית ברמת השרון אתמול (24 בינואר 2017) לא ידעתי איזו סדרת מייג'ור ארוכה מחזיק היריב.

מזרח פתח 2 המתאר יד חלשה עם סדרת מייג'ור ארוכה. במהלך ההכרזה הראתי כוח ואורך ב- והשותפה כוח ואורך ב-
זה נראה לי רע לשחק בחוזה ב-.
לא הייתה לי ברירה אלא להכריז 3. הנחתי שעם חוסר המזל שהיה לנו בתחרות ועם הטעויות הרבות שאני עשיתי, וגם השותפה תרמה משהו בטעויות משלה, אני אמצא שותפה עם יד ארוכה ב- וב-  ואכשל בביצוע החוזה. 

כפי שאתם רואים ביד זו דווקא היה לי מזל. שלא לדבר על כך שמערב הוביל ב-K ויכולתי לזרוק  על ה-A.
כנגד הגנה לא מדויקת ביצעתי את החוזה עם שתי לקיחות עודפות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...