יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

קשיים ב-Puppet Stayman אחרי פתיחה של 2NT


לפני כמה שנים צפיתי ב-BBO ב-Bermuda Bowl. "זפזפתי" בין השולחנות וראיתי כמה מטובי השחקנים בעולם נכשלים בביצוע חוזה של 3NT.
כבר חשבתי שחוזה של 3NT לא ניתן לביצוע ביד הזו. עד שהגעתי לשולחן בו הכרוז היה שחקן נבחרת איטליה Agustin Madala. מדלה ביצע את החוזה הלכאורה בלתי אפשרי.
לא במקרה אני מזכיר את Madala בפוסט העוסק ב-Puppet Stayman. הוא ושותפו Bocchi משחקים את הקונבנציה הנקראת Muppet Stayman, המנסה לפתור את הבעיות של Puppet אחרי פתיחה של 2NT.

Puppet Stayman
הכרזת 3 אחרי פתיחה של 2NT מחפשת התאמה של 5-3 בסדרת מיג'ור או התאמה של 4-4 בסדרת מיג'ור. פותח עם חמישייה ב-  מכריז 3. פותח עם חמישייה ב- מכריז 3. 
משיב עם 3 או 4 קלפים בסדרה שהוכרזה יכול להכריז 4 או 4 בהתאמה.
אם לפותח אין רביעייה בסדרת מייג'ור, הוא מכריז 3NT. אם יש לו רביעייה, הוא מכריז 3.
אם למשיב יש רביעייה באחת מסדרות המייג'ור, הוא מכריז את סדרת המייג'ור השנייה בגובה 3. למשל, אם למשיב יש ארבעה קלפים ב-, הוא מכריז 3.
הכרזת הסדרה שבה אין לו רביעייה נעשית על מנת, שאם יש התאמה בסדרת מייג'ור, הפותח עם היד החזקה יהיה הכרוז.
בדוגמה בה למשיב יש ארבעה קלפים ב- הפותח יכריז 4 עם ארבעה קלפים ב-. אם אין לו ארבעה קלפים ב- יכריז 3NT.

הקונבנציה נועדה להשיג שני דברים:

1. למצוא התאמה בסדרת מייג'ור אם יש התאמה כזאת.

2. לאפשר לפותח עם 20-22 נקודות להיות הכרוז.

בעיות
אחרי פתיחה של 2NT אין לנו מרחב הכרזה גדול כמו אחרי 1NT. כך למשל, אחרי הכרזת 1NT אנחנו יכולים להשתמש בקונבנציית Smolen, כאשר למשיב יש יד של 5-4 בסדרת המייג'ור, על מנת לחפש התאמה של 5-3 בסדרת מייג'ור. 

גם לאחר הכרזת פתיחה של 1NT משיב עם ידיים של 10 נקודות או יותר משתמש בהכרזת Puppet Stayman של 3. לכאורה, יש בעיה זהה של מרחב הכרזה, אבל משיב עם 10 נקודות או יותר יכול גם לא להשתמש ב-Puppet Stayman וליצור מרחב הכרזה לתיאור ידו. 
לאחר הכרזת פתיחה של Limit bid המשיב הוא הקפטן של המכרז והוא זה שיסגור למשחק מלא גם אם יוותר במקרים מסוימים על השימוש ב-Puppet. 

שימו לב!!! כאשר היד החלשה היא הכרוז קל יותר למגנים לאחר פתיחה של 2NT מאשר אחרי פתיחה של 1NT משום שבדומם יש יותר נקודות.

בעיה נוספת היא בידיים של משיב עם 4-4 בסדרות מייג'ור. לאחר 3 של הפותח, לא פשוט להביא לכך שהפותח הוא זה שתמיד יהיה הכרוז. המשיב יכריז את אחת מסדרות המייג'ור ואם ישמע מהפותח 3NT, מה יכריז בהכרזה הבאה שלו? אם יכריז בגובה 4 את סדרת המייג'ור השנייה הוא יהפוך לכרוז. 

בפוסט הבא אציג פיתרונות לבעיות באמצעות שינויים במשמעות הכרזות התשובה ל-3 של המשיב אחרי פתיחה של 2NT.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...