יום שבת, 28 באוקטובר 2017

ליגה א': הכרזה יצירתית



היום שיחקנו את ארבעת המפגשים הראשונים במסגרת ליגה א'. התוצאה שלנו בינתים עגומה. מקום אחד מהסוף הרבה בגלל הפסד ענקי במפגש הרביעי. 
במפגש השלישי מצאתי ביד 7 הכרזה יצירתית. לו השותף שלי היה מכריז Pass, הייתי היחיד בחוזה האופטימלי של 3NT. לא הייתה לי בעיה לבצע אותו עם לקיחה עודפת.

כולם פגיעים


דרום פתח 1. אם כל הצער, נאלצתי להכריז Pass עם 14 נקודות. אם לשותף שלי אין רביעייה ב- אני מעדיף לשחק בהגנה כשהיריבים פגיעים. צפון הכריז 1 והשותף שלי הכריז 3. זוהי הכרזה המראה יד חלשה עם 7 קלפים ב-. דרום הכריז 3. הכרזתי הכרזה מפתיעה: 3NT. פתאום היד שלי שלא הייתה שווה Takeout Double הפכה ליד ששווה חוזה של 3NT עם לקיחה עודפת!!!.
השותף שלי החליט לברוח ל-4. מבחינתי הוא שלל AK ולכן הכרזתי Pass.

כפי שתראו בטבלת התוצאות על היד הזו, אף וזג לא שיחק בחוזה של 3NT.



משחק היד בחוזה של 3NT
ההובלה היא ב-6 ל-Q. אני זוכה ב-K. זוכה ב-6 לקיחות ב-.
משליך על שלושה קלפי  שני קלפי  וקלף ב-.
ומשחק  לעקיפה ל-Q. ה-A וה-A משלימים 10 לקיחות.

כשמכריזים 4
אחרי שאני מכפיל, היריבים במצב פגיע ישלמו מחיר יקר. לאחר הובלה ב-A וב-K. השותף משחק את הקלף היחיד ב-.
העקיפה ב-Q מצליחה. אני מושך את ה-A. נותן לשותף חיתוך ב-. אזכה גם ב-A וב- אחד.
הכרוז יפול 4 פעמים ו"ישלם" 1100 נקודות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...