יום שלישי, 16 בינואר 2018

אליפות ירושלים לזוגות



גמר א' של אליפות ירושלים לזוגות הוא התחרות המקומית החזקה ביותר בירושלים, אבל הדרך אליו ארוכה ומיגעת.
מתכונת אליפות ירושלים המתקימת במועדון ירושלים בשיטת IMP היא:

1. שלב מוקדמות שבו חמישה מושבים.
זוגות ששני השחקנים בדרגת רב אמן ומעלה פטורים מהשתתפות בשלב זה.

2. שלב חצי גמר בו מחולקים השחקנים לבתים.
כל זוג משחק 12 ידיים נגד כל זוג אחר באותו בית. גם תחרות זו נמשכת חמישה שבועות.

3. שלב הגמר
12 זוגות מעפילים לגמר א'. 12 לגמר ב' ו-12 לגמר ג'.
בכל גמר משחק כל זוג 12 ידיים נגד כל זוג אחר. גם תחרות זו נמשכת חמישה שבועות.

ההיבט האישי שלי
עד השנה נאלצתי לשחק במוקדמות. השנה אני פטור מלשחק במוקדמות משום ששותפי רן בן אפרים ואני קיבלנו דרגת רב אמן. שמחתי שנחסך ממני זמן ההשתתפות בתחרות לא חזקה של מוקדמות אליפות ירושלים. יש לי הרבה מה לעשות בזמן שהתפנה. מספר דוגמאות:   

1. אם אמצא שותפה לא ירושלמית לאליפות הארץ לזוגות מעורבים בחודש מרץ, אוכל להתאמן איתה בתחרויות חזקות יותר ומענינות יותר בתל אביב. 
מעונינות מוזמנות לפנות אלי באמצעות טלפון: 054-4480616 או דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com    

2. להמשיך לעבוד על ספר ברידג', שאני כותב.

3. לקדם את עיסוקי החדש הנוסף כמרצה הרצאות העשרה במגוון רחב של תחומים בכל מסגרת. לפירוט: נושאי ההרצאות שלי 

טוויסט בעלילה
ביקשו ממני בכל זאת להשתתף במוקדמות אליפות ירושלים ונעתרתי לבקשה.  
השותף של שחקנית איתה שיחקתי לא מעט בעבר נמצא בחו"ל. אם לא תשתתף במוקדמות, הם לא יוכלו להשתתף בחצי הגמר.
נאמר לה שהיא יכולה להשתתף במוקדמות עם מחליף ועם השותף שלה בחצי גמר. נעתרתי לבקשה כשנאמר לי שזה לא ימנע ממני לשחק בחצי הגמר ובגמר עם השותף הקבוע שלי.

האם לא הגיע הזמן לשנות את מתכונת אליפות ירושלים?
לדעתי הגיע הזמן לעשות זאת. 15 שבועות לתחרות אחת זה יותר מדי. ממילא כמעט כל הזוגות שמשתתפים במוקדמות עולים לשלב חצי הגמר.
ההצעה שלי היא לבטל את שלב המוקדמות. להעלות לחצי הגמר את זוגות רבי האמנים כפי שנעשה עד עכשיו. בנוסף לכך להעלות לחצי הגמר מספר זוגות נוסף על פי קריטריונים ידועים מראש, למשל: זוגות ששיחקו בגמר א' של תחרות ארצית חזקה (פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב, פסטיבל הים האדום, אליפות הארץ), זוגות שמשחקים בליגה ארצית ומעלה, זוגות ששיחקו באחת מנבחרות ישראל.

יתר המשתתפים בשלב חצי הגמר יכולים להיקבע בתחרות של מושב אחד במקום בתחרות של חמישה מושבים.

בארבעה השבועות שהתפנו אפשר לחדש ולרענן באמצעות תחרות חדשה.
  




  







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...