יום שלישי, 9 בינואר 2018

Intra-Finesse



אתמול הסתימה אליפות ירושלים לזוגות מעורבים. במקום הראשון זכו לואיזה בורק ורוני מרמר. במקום השני עירית ויוסי נימן ובמקום השלישי רפי גבאי ומרים זנו. ההפרשים בין המקום השלישי לבין המקום הרביעי והחמישי היו קטנים.

אני שיחקתי עם אמה נאמן וסיימנו במקום החמישי. יש הבדל בינינו לבין ארבעת הזוגות שסימו לפנינו: ארבעת הזוגות שסימו לפנינו משחקים בתדירות גבוהה ביחד. השותפה שלי ואני שיחקנו מעט פעמים ביחד ובשנתיים האחרונות (אולי אפילו שלוש השנים האחרונות) לא שיחקתי איתה.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.

התחרות הזו אולי לא מספיק חשובה בשביל לכתוב עליה פוסט, אבל היד ששלח לי יוסי נימן והסב את תשומת ליבי לכך שאפשר להשתמש בה בטכניקה של Intra-Finesse, בהחלט ראויה להתיחסות בפוסט. מדובר ביד 7 מהמושב האחרון.

מה זה Intra-Finesse? 
Intra-Finesse היא טכניקה נדירה של עקיפה בה משתמשים כשחסרים שלושה מחמשת הקלפים הגבוהים בסדרה: A,K,Q,J,T. בדרך כלל מפסידים שתי לקיחות בסדרה כזו. עקיפה לקלף קטן מאפשרת להפסיד לקיחה אחת בלבד.

זוהי הפעם השנייה שאני כותב פוסט על הטכניקה הזו. נדמה לי שחובה לקרוא את הפוסט הראשון שכתבתי על הטכניקה הזו. זו חובה משום שמדובר בגאונות. לא שלי אלא של מי ששיחק את היד והשתמש בטכניקה הזו.
מדובר ביד ששיחק גאייר הלגמו, אולי השחקן הטוב בעולם. הוא גם זכה בפרס על המשחק שלו.
בפוסט הנ"ל גם הסברתי קצת יותר על טכניקת ה-Intra-Finesse בליווי דוגמה פשוטה.

לקריאת הפוסט: גאייר הלגמו וה-Intra-Finesse.

היד מאליפות הזוגות המעורבים



הסדרה בה חסרים שלושה מחמשת הקלפים הבכירים היא סדרת ה-, שהיא גם סדרת השליט. אותה סדרה שבה ביצע הלגמו את ה-Intra-Finesse.
הדרך היחידה להפסיד רק לקיחה אחת היא לשחק  קטן מתחת ל-A של הכרוז במערב.
אם צפון משחק את ה-4, הכרוז משחק את ה-6!!! המגן נאלץ לזכות ב-Q. הכרוז יכנס לדומם באמצעות סדרה אחרת וישחק את ה-J לעקיפה נוספת. אם דרום יכסה ב-K, ה-A במערב ימחץ גם את ה-T
אם לא יכסה באמצעות ה-K, ה-J יזכה בלקיחה והכרוז ישחק ♠  נוסף לעקיפה על ה-K שבדרום.

אם צפון ישחק את ה-T, מכסים אותו באמצעות ה-J במזרח. שוב ההגנה תזכה רק בלקיחה אחת בסדרה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...