יום רביעי, 27 ביוני 2018

האם J שלישי הוא עוצר?



אתם רוצים לשחק בחוזה של 3NT. ממהלך המכרז סביר להניח שיש לכם שיש לכם ו/או לשותף כוח ואורך בשלוש סדרות. נשארה הסדרה הרביעית בה יש לכם Jxx. אינכם יודעים האם יש לו כוח בסדרה ואולי שלושה או אפילו ארבעה קלפים. 
אם יש לו כוח בסדרה, למשל QT בלבד, אתם יכולים לבחור בחוזה האופטימלי של 3NT.
אם אין לו, כנראה שתיכשלו בביצוע חוזה של 3NT. 
אם לא תבחרו בחוזה של 3NT, ייתכן שלא תהיו במשחק מלא או לחילופין תהיו בחוזה בגובה חמש בסדרת מיינור. ברוב המקרים הרבה יותר קשה לבצע חוזה בגובה 5.



האם Jxx הוא עוצר?


אם תשאלו מומחים, התשובה שלהם תהיה חיובית. Jxx הוא עוצר. עם 25 נקודות או יותר ביחד, המתחלקות בערך שווה בשווה ביניכם ובין השותף סביר שיהיה לו משהו גם בסדרה הרביעית.

אם אין לו כוח בסדרה הרביעית, תשע מתוך 15 הנקודות או פחות של היריבים הן בסדרה הרביעית. זה אומר שכמעט אין להם נקודות בסדרות אחרות.
במקרה זה אם לשותף יש שני קלפים וקלפי היריבים בסדרה מתחלקים 4-4 הם יזכו בארבע לקיחות ויש לכם סיכוי טוב לזכות ביתר הלקיחות ולבצע את החוזה.

למומחים יש הסתייגות אחת מהמסקנה הזו: אם היריבים הכריזו את הסדרה הרביעית במהלך המכרז Jxx אינו עוצר.


3NT עם Jxx בתחרות זוגות גברים

השחקן במזרח שהכריז נגדי 3NT ביד 19 בתחרות, אינו שחקן מומחה. היו לו A בסדרת ה- בה שותפי עשה אוברקול. היו לו Jxx בסדרת ה- בה אני התערבתי.
הוא כמובן קיבל החלטה שאינה מתאימה להמלצות המומחים משום שאני התערבתי במכרז בהכרזה של 1.



לאחר שקראתי Pass מערב פתח 1. צפון התערב בהכרזת 1. מזרח הכריז 1. אני הכרזתי 1. בהמשך המכרז רק מערב ומזרח הכריזו כשאנחנו קוראים Pass. הם גילו את ההתאמה ב- ואת כמעט ההתאמה ב-.

קל לראות שלמזרח ומערב יש 25 נקודות ובהובלה ב- הם זוכים בעשר לקיחות ומבצעים את החוזה עם לקיחה עודפת.

אני הובלתי ב-K. אחרי הובלה ב-K השותף צריך לסמן Count, כלומר: גבוה- נמוך מספר זוגי של קלפים בסדרה. נמוך-גבוה מספר אי-זוגי. ראיתי שלושה קלפי  בדומם. השותף זרק את ה-9. ה-9 יכול להיות רק קלף יחיד או אחד משני קלפים בסדרה.
אם זהו קלף יחיד, לכרוז יש ארבעה קלפים בסדרה וה-J הוא עוצר. כשהמשכתי ב-A החלוקה של קלפי ה- אצל יתר השחקנים התבררה כ 3-3-2. זכיתי בחמש לקיחות ב- להפלת החוזה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...