יום חמישי, 21 בפברואר 2019

אליפות בתי הספר ביום שלישי ה-26 בפברואר


גם השנה תתקיים אליפות בתי הספר בבית דני בתל אביב. השנה תתקיים האליפות ביום שלישי הבא ה-26 בפברואר בשעה 10:00. כמי שהביא תלמידים לתחרות הזו במשך 6 שנים רצופות, אני ממליץ בחום לכל התלמידים להשתתף בתחרות הזו.  

בנוסף להנאה ממשחק הברידג' זו הייתה חוויה נהדרת לתלמידים שלי בין אם הם זכו בפרסים ובין אם לא
הם נפגשו עם מאות ילדים מבתי ספר מכל רחבי הארץ: יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, מהמרכז ומהפריפריה.

בשונה משש השנים הקודמות לא ישתתפו הפעם תלמידים שלי. הצעירים היחידים שאני מלמד השנה הם תלמידי בית ספר תיכון מכיתה י'. 
הם לומדים ומשחקים ביחד עם אזרחים וותיקים במסגרת מחויבות אישית, שדורש מהם משרד החינוך.
למפגש ולהיכרות בין דורות יש ערך מעבר למשחק ולהנאה מברידג'. המבוגרים והצעירים לומדים להכיר אלה את אלה.
צעירים רואים שגם מבוגרים מסוגלים ללמוד ולהתחרות בהם ולהצליח. 
צעירים משתפים פעולה עם בני זוג מבוגרים במשחק. מבוגרים פוגשים צעירים, שלא במסגרת מפגש עם נכדיהם, ולמדים להכיר אותם ואת תפיסת עולמם.

כשאני הייתי בגילם, כמו צעירים רבים היום, נטיתי לזלזל ביכולות של אנשים בגיל מבוגר. 
כשהם חווים במשחק הברידג' ניצחונות והצלחות של אזרחים וותיקים,   אולי משתנה תפיסת העולם שלהם.

מי יודע אולי כתוצאה ממשחק הברידג' הנערים של היום, שבעוד 10 ,15 או 20 שנה יהיו מנהלים, לא יפלו לרעה מועמדים לעבודה בגלל גילם המתקדם.

בכל מקרה התלמידים שלי מבוגרים מדי בשביל לשחק בתחרויות מיני ברידג' באליפות ועדיין אינם יודעים מספיק על מנת להשתתף בתחרות ברידג' למתקדמים.

בהצלחה ובהנאה לכל המשתתפים ולכל המורים!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...