יום שבת, 8 ביוני 2019

איך ביצעתי חוזה של 3NT עם 3 לקיחות עודפות במקום לפול 7 פעמים.

יש שחקנים הנוהגים לפתוח 1NT עם קלף יחיד בסדרה שהוא A או K. כמעט תמיד אני נמנע מלפתוח 1NT עם K שהוא קלף יחיד. לעיתים נדירות אפתח 1NT עם A כקלף יחיד.
ברוב הפעמים הנדירות הנ"ל הקלף היחיד יהיה בסדרת מיינור.

זה מסוכן. יתקיפו אותך בסדרה הקצרה שלך בחוזה ללא שליט. במושב הראשון בתחרות הזוגות המרכזית בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב שיחקתי רע במיוחד. התוצאות היו בהתאם. 
לאחר כמה תוצאות גרועות החלטתי, בנסיבות המיוחדות האלו, לחרוג ממנהגי לפתוח בצפון 1NT עם 17 נקודות ו-K כקלף יחיד בסדרה. 

מזרח הכריז 2. השותף שלי שאל מה משמעות ההכרזה? שותפו של המכריז ענה: 5-5 בסדרות המייג'ור. הבנתי שהם משחקים את קונבנציית Cappelletti שהיא נפוצה בארץ. השותף שלי הכריז 3NT.

המגן הוביל ב- קטן. כשנחשף הדומם, הבנתי מדוע אסור לי לפתוח 1NT עם קלף יחיד בסדרה. לשותף שלי היה קלף יחיד בסדרת ה-. שישה קלפי  ששניים מהם היו ה-A וה-J. שני קלפים ב-: KT וארבעה קלפים ב- כולל ה-K.
לי היו שלושה קלפים בסדר, ה-, ביניהם ה-K וה-Q. למתערב במזרח יכולים להיות לכל היותר ארבעה קלפים ב-.

כמובן שהתכוונתי לקרוא למנהל התחרות אחרי שמערב יזכה ב-A. וימשוך עוד 9 לקיחות ב-

ידעתי מה יפסוק מנהל התחרות.

אם בכרטיס השיטות של היריבים כתוב שהם משחקים קונבנציה המבטיחה ארבעה קלפים או יותר ב- ומשום מה בחר השחקן להוביל  בקלף יחיד ב-, יפסקו לרעתי.
יפסקו לרעתי גם אם אין לו ארבעה קלפים ב-.

ההכרזה השגויה בעליל של השותף שלי, שהניח שלי יש את שתי הסדרות שחסרות לו, רק מחמירה את מצבנו משום שחלק מהנזק נגרם באשמתנו.

האם בהכרזת הפתיחה שלי שללתי יד מאוזנת עם 2 קלפים קטנים ב-, AQJxx ,ארבעה קלפים ב- כולל ה-A  ו-K ו-Q? כמובן שלא. 
אם זו היד שלי , היריבים יזכו רק בחמש לקיחות ב-.


אם לעומת זאת, יהיה כתוב שם משהו שלא מבטיח רביעייה לפחות ב- אוכל לדרוש את תיקון התוצאה לחוזה של 4 מצד צפון-דרום.   


מה קרה בהמשך המשחק?

להפתעתי מערב שיחק את ה-J. משום מה שיחק מזרח מתחת ל-A. משכתי 6 לקיחות גבוהות ב- וחמש לקיחות גבוהות ב-. ההגנה זכתה בלקיחה אחת ב-.  


היד המלאה


לאחר שסיימנו לשחק

התברר שמערב חשב שהם משחקים את קונבנציית   Cappelletti
מזרח חשב שזו הכרזה טבעית ב-. הוא הוביל רביעי מלמעלה מתחת ל-A.


כיצד היה צריך השותף שלי להכריז?

השותף שלי היה צריך להכפיל.

אנחנו משחקים את קונבנציית Lebensohl אבל אחרי התערבות עם 5-5 בסדרות המייג'ור, המשמעות של Double היא יכולת להעניש באחת מסדרות המייג'ור. ביד הזו הוא יכול להעניש בשתיהן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...