יום שבת, 29 ביוני 2019

פינת החוק: מידע לא חוקי

קוראי הבלוג יודעים שלמדתי בקורס מנהלי תחרויות ברידג' ועברתי את הבחינה התאורטית בהצלחה.
למרות שעברו מאז כבר מספר חודשים טרם עמדתי בבחינה המעשית. 

הסיבה העיקרית לכך היא שאני עסוק בדברים אחרים ועל מנת לעמוד בבחינה אני צריך לעבור שוב וביסודיות על החומר שלמדתי. 

כשאני גם עובד כמורה לברידג', יועץ בכלכלת המשפחה ומרצה על ניהול סיכונים וגם מתנדב בעיקר בעמותת ה.ל.ל אבל פה ושם גם עם ניצולי שואה ובעמותת "עולים ביחד" הזמן שנותר לי לברידג' הוא מוגבל.

סדרי העדיפויות שלי בברידג' מציבים משחק, הוראה וכתיבה לפני ניהול תחרויות. 

אני מקווה להתפנות בקיץ לאתגר של הבחינה המעשית בניהול תחרויות. עד אז אני מנסה להגדיל את ההבנה והידע שלי בניהול תחרויות מזווית של שחקן המשתתף בתחרויות.

הסוגיה הבאה לקוחה מתחרות ארצית של בית בלגיה בירושלים מה-21 ביוני 2019.

אני שיחקתי עם שחקן ברמה הרבה יותר נמוכה מהרמה שלי. לפני התחרות סיכמנו שאנחנו עושים טרנספר לסדרת מייג'ור אחרי פתיחה של 1NT.

פתחתי 1NT. הייתה לי יד מאוזנת עם 17 נקודות. היו לי: KQJ98 ו-K72.
אחרי שהיריב קרא Pass השותף 2. הודעתי שזה טרנספר ל- והכרזתי 2.

ראיתי הבעת פנים לא מרוצה של השותף שלי ומבטים לכיוון שלי. כשהגיע תורו להכריז חשב מחשבה ארוכה והכריז 3NT. 

מה קראתי מהתנהגות השותף ושפת הגוף שלו?

היה לי ברור שלשותף יש חמישה קלפים ב- והוא טעה בהכרזה.
השאלה היא: האם מותר לי לעשות שימוש במידע הזה ולהכריז 4

חוק 16 איסור על שימוש במידע אסור

אסור לי להכריז 4
המידע שהפקתי מהבעות הפנים וההתנהגות של השותף הוא מידע אסור. חוק 16 בספר החוקים אוסר עלי לעשות שימוש במידע כזה. 
אגב, לו הבעות הפנים היו של אחד היריבים זהו מידע חוקי לגמרי שאני רשאי לעשות בו שימוש.

על פי החוק עלי להשתמש במידע החוקי שהעביר השותף. הוא הראה יד מאוזנת או קרובה למאוזנת עם חמישה קלפים בדיוק בסדרת ה-. רק הכרזת 4 וקריאת Pass הן חוקיות במצב הזה.
אם אחליט להשאיר 3NT עם יד שבה יותר משלושה קלפים ב- זה יהיה כנראה שימוש במידע לא חוקי.
גם כשיש לי שלושה קלפים ב- צריך סיבה טובה לקרוא Pass שלא יתפרש כשימוש במידע לא חוקי.

לו הייתי מכריז 4 והיריבים היו קוראים למנהל התחרות, הוא היה משנה את התוצאה לתוצאה שהייתה מושגת בחוזה של 4.  

לו הייתי מכריז 4 והיריבים לא היו קוראים למנהל התחרות, הייתי משיג תוצאה סבירה על היד.

מה קרה בהמשך?

הכרזתי 4
קיוויתי למצוא AQx ו"לגנוב" תוצאה סבירה. רק שליש מהתקוות שלי התגשם: לשותף הייתה רק Q. אחד מחמשת קלפי ה- בדומם היה ה-A
שיחקתי בהתאמה של 4 קלפים ב- במקום בהתאמה של 10 קלפים ב-

קיבלתי 0% משום שכולם ביצעו 4?
לא יאומן כי יסופר קיבלתי על היד 6.4%.
כמעט כל ה-Field ביצע 12 לקיחות בחוזה ב-. חלק היו בסלאם וזוג אחד אפילו שיחק 6NT. 

איני יודע להסביר כיצד אחד הזוגות הצליח לפול פעם אחת בחוזה מוכפל של 4

לא תאמינו, אבל אני נפלתי פעם אחת בלבד בחוזה של 4. זכיתי בשלוש לקיחות בסדרת השליט: הצלחתי לחתוך ב-Q. לחתוך ב- קטן ולזכות בלקיחה ב-K.

כמובן שנגד הגנה טובה יותר שבה מובילים מתוך חמישייה או רביעייה ב- הייתי נופל 3-4 פעמים.

מה היה קורה אילו?

מה היה קורה אילו לאחר הכרזת ה-2 שלי היה השותף מכריז 3 ואני הייתי מכריז 4
הכרזת השותף מראה יד מזמינה למשחק מלא עם חמישה קלפים ב- וארבעה קלפים ב-.

עם 17 נקודות עלי להיענות להזמנה ולהכריז משחק מלא. בהתאמה של 5-4 ב- ו-5-3 ב-, עם איכות טובה בהרבה בסדרת ה-♥  הכרזת 4 היא הכרזה הגיונית, שאינה עושה שימוש במידע לא חוקי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...