יום ראשון, 2 ביוני 2019

פסטיבל הברידג' בתל אביב: IMP: להעניש או להכריז משחק מלא?



בפוסט הקודם הצגתי יד ששיחקנו בהגנה בתחרות ה-IMP. גם ביד הזו שיחקנו בהגנה. הפעם נגד זוג שחקנים ברמה גבוהה: דורון ידלין ומוטי גלברד.



השותף שלי בצפון פתח 1. לאחר Pass של מוטי הכרזתי 1. דורון ידלין במערב החליט להתערב ב-3 במצב פגיע. זוהי הכרזה המראה יד חלשה עם שבעה קלפים בסדרה.
היות שכולם במצב פגיע, ניתן היה להניח שידו חזקה יותר ממה שהיה בפועל.

לאחר מחשבה החליט השותף שלי לקרוא Pass. גם מוטי עבר.

עם פתיחה מול פתיחה Pass אינה אופציה. השאלה ששאלתי את עצמי הייתה:
האם להכריז 3, המראה יד חזקה עם 5-4 בסדרות המייגור או להכפיל?

הגעתי למסקנה שעדיף להכפיל. גם ההכפלה שלי מראה רביעייה בסדרת ה-. במקרה זה השותף אינו יכול לדעת שיש לי חמישייה ב-.
היות שאני יודע רק שלשותף שלי יש לפחות שלושה קלפים ב-, אין לו חמישייה ב- ואין לו שלושה קלפי  עם קוצר ב-. החלטתי שכפל הוא גמיש יותר ומשאיר את ההחלטה לשותף.
מי יודע אולי לשותף יש רביעייה ב- עם ה-T?

השותף שלי עמד בפני דילמה האם להכריז 3 או לקרוא Pass? 
האורך של מערב ב- מהווה שני סיכונים בחוזה במשחק מלא בסדרת מייג'ור: 

1. חלוקה קיצונית כשמערב מחזיק בחמישייה ב- או ב-.

2.משיכה של A ו- K וחיתוך  על ידי מזרח.

השותף שלי קיבל את ההחלטה הנכונה: Pass.

ידלין נפל פעם אחת בחוזה מוכפל והפסיד שבעה IMPS.

בחוזה של שחק מלא בסדרת מייג'ור ההגנה זוכה תמיד בארבע לקיחות: 

A ,K ,A  ו-K.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...