יום שלישי, 26 בנובמבר 2019

פעמיים Ekren בבקשה

קונבנציית Ekren בה הכרזת פתיחה של 2 מראה את שתי סדרות המייג'ור עם פחות מפתיחה הפכה לפופולרית בקרב שחקנים ברמה גבוהה ובקרב צעירים השואפים להגיע לרמה גבוהה.

כשאני אומר שתי סדרות המייג'ור, אינני מתכוון דווקא ל 5-5 בשתי הסדרות. זה יכול להיות גם 5-4 ואפילו 4-4. 

במושב הראשון של תחרות הזוגות הפתוחה בפסטיבל הים האדום באילת שיחקנו נגד שני שחקני נוער בולטים: אופק סבח ויונתן שליבוביץ. 
הם משחקים את קונבנציית Ekren. אני משחק את קונבנציית  Ekren רק עם שותף אחד: הבן שלי ניר. 
ביד אחת משתי הידיים הם השתמשו בקונבנציה זו. בשנייה אנחנו. 


היד הראשונה

שימו לב ליד שהחזקתי במזרח. יד מאוזנת עם 21 נקודות. דרום פתח 2 עם 4-4 בסדרות המייג'ור ופחות מפתיחה. 
שימו לב שההכרזה הזו מפריעה לי להכריז. אין לי עוצר ב- ויכול להיות שבחוזה של 3NT המגנים ימשכו חמש לקיחות בסדרה זו. 
מי שאינו משחק את הקונבנציה הזו לא יכריז ואחרי שלוש קריאות Pass אני הייתי פותח ב-2NT.

ניר הכריז 2NT. עוד בעיה בהכרזה אחרי שימוש בקונבנציית Ekren: רוב הזוגות לא מתואמים בהכרזה נגד קונבנציית Ekren משום שהשימוש בה אינו רב. גם אנחנו לא מתואמים. ניר הכריז 2NT. 
עם השותף הקבוע שלו זוהי הכרזה דמוית קונבנציית   Lebensohlהמחייבת את השותף להכריז 3. 

מזווית הראייה שלי זו הייתה יד עם עוצרים בשתי סדרות המייג'ור. זוג אחר עשוי להבין את זה כיד של 5-5 או 5-4 בסדרות המיינור. 
נאלצתי לחשוב האם יכול להיות כאן סלאם משום שצעירים אגרסיביים במיוחד בחרו להכריז עם יד של 5-5 במייג'ורים כמעט ללא נקודות? 

הגעתי למסקנה, שיש גבול גם למידת האגרסיביות של צעירים. כמובן שצפון הוביל ב-. ניר ניצל טעות של צפון, שזרק קלף ב-, וביצע את החוזה עם לקיחה עודפת.


היד השנייה

הפעם היה זה ניר שפתח 2 במערב. היריבים נכשלו בביצוע חוזה של 3NT. ההגנה זכתה בשתי לקיחות ב- ובלקיחה אחת בכל אחת מהסדרות האחרות.

בשתי ידי ה-Ekren השגנו תוצאות טובות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...