יום שבת, 11 באפריל 2020

מעבר לכתף: לקפוץ או לא לקפוץ?

בפוסט הקודם Over My shoulder הזכרתי גישת לימוד של טרנס ריס, ואחרים בעקבותיו, בה מומחה מתקדם בהכרזת יד ובמשחק יד צעד אחר צעד ומסביר לאחרים כיצד הוא חושב?  
הזכרתי גם מפגשי ZOOM של חברת Hartsdale הבריטית בהם משחקים שחקנים ברמה גבוהה ב-BBO ומסבירים כיצד הם חושבים. ב-9 לאפריל אלדד גינוסר היה אחד משני השחקנים, שהסבירו כיצד הם משחקים. החברה העלתה לאתר YouTube את הסרטים של המשחק וההסברים ובכלל זה את הסרט של ההסברים של אלדד בקישור הבא: מעבר לכתף אלדד גינוסר.

להלן היד הראשונה של אלדד במהלך ההכרזה.


ניתן לראות את ההכרזה של צפון ומערב כשה-Pass של מזרח מוסתר. 
ההתלבטות של אלדד בדרום היא בין הכרזת 1 לבין הכרזת 4.  הוא אומר שההכרזה הנכונה היא כנראה 1 אבל.... מכריז 4.
הוא נכשל בביצוע החוזה. 

החלק המעניין הוא העקרוני. אלדד גינוסר אומר שאם אתם משערים מהו החוזה הנכון ומכריזים אותו מיד בקפיצה, אתם מקשים על היריבים הן בהכרזה (הרבה יותר קשה להתערב אחרי 4 מאשר אחרי 1) והן בהגנה. 

הכרזה אינטואיטיבית או הכרזה מדעית?


הכרזות בקפיצה הן אינטואיטיביות הן נעשות על סמך תמונת מצב חלקית ולכן לא תמיד הן מצליחות. הכרזות בגובה נמוך עשויות להיות לפעמים יותר "נכונות" אבל הן מאפשרות ליריבים מרחב הכרזה ותיאור הידיים שלהם.
יותר מפעם אחת נתקלתי כבר בדילמה הזו הן כמקבל החלטה והן כיריב של מקבל החלטה כזו. 

בתחרות ב-BBO של מועדון ירושלים


יום אחרי ההצצה מעבר לכתף של אלדד גינוסר שיחקתי בתחרות אינטרנטית ב-BBB שארגן מועדון ירושלים.



פתחתי 1. מערב הכריז 1. השותף שלי בצפון 2. מזרח הכריז 3. עם יד חלשה, במצב פגיע נגד יריבים לא פגיעים, לא בטוח שצריך להכריז 4 על פי חוק סך הלקיחות.
כפי שהקלפים מחולקים בחוזה מוכפל של 4 מפסידים שלוש לקיחות בסדרת ה-, לקיחה אחת ב- ולקיחה אחת ב-. הכרוז נופל פעמיים וצפון-דרום מקבלים תוצאה של 500 נקודות.

החלטתי לאמץ את ההמלצה של אלדד ולקפוץ מיד ל-5
קיוויתי להובלה ב-A וב-K שאותו אחתוך. לחלוקה ידידותית בסדרת השליט (2-2-2) ול-K ול-Q אצל השותף, שעל אחד מהם אוכל לזרוק  לביצוע החוזה.

ויתרתי על האפשרות שחוזה של 3NT הוא אולי בר ביצוע, אם לשותף יש עוצר ב-.

מערב פחד מחיתוך של ה-A והוביל ב-K
הצליח לי יותר מדי. ביצעתי 13 לקיחות. זה הספיק לתוצאה של 78% ביד הזאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...