יום חמישי, 7 במאי 2020

לומד ללמד ברידג' באמצעות ZOOM

המעבר מעולם האמיתי לעולם המקוון הוא לא פשוט עבורי. אני נמצא בתהליך של התנסות ולמידה. בדיוק כמו שמי שלומד לשחק ברידג' או לומד משהו אחר צריך להתנסות על מנת לתפקד טוב יותר. 

הבעיה היא שלחלק מהתלמידים שלי זה יותר קשה מאשר לי מבחינה טכנולוגית. בוודאי שגם מבחינת ברידג'. 
ככל שאני מתנסה ולומד יותר כך משתפרת איכות התוצרים שלי. 



BBO


כתבתי כבר לא מעט פוסטים על ללמד ברידג' ב-BBO. התלמידים שלי כבר רכשו מיומנות מינימלית נדרשת למשחק מודרך ב-BBO. אני שולט בלא מעט כלים שה-BBO מעמיד לרשות המשתמשים. 

שני דברים עיקריים שעדיין חסרים לי, כנראה בגלל מיומנות לא מספיקה שלי:

1. הסברים קוליים בשולחן לימוד באמצעות כפתור ה-VOICE. משום מה אף לא אחד מהתלמידים שומע אותם. 
במקום זה אני והתלמידים משתמשים בכלים של Messaging של ה-BBO ובאפליקציית Whatsapp.

2. משחק בשולחן לימוד של ידיים שהוכנו מראש על נושא מסוים.
במצב הידע הנוכחי שלי איני יודע האם יש לי דרך לבחור את הידיים שהתלמידים ישחקו אותן. לא מצאתי כפתור מתאים לבחירת ידיים. 


ZOOM 


כשומע ומשתתף במפגשי זום צברתי כבר לא מעט ניסיון. יש לי עוד הרבה מה ללמוד כמנחה או מרצה של מפגש. עד היום העברתי שני שיעורים בזום. היום העברתי שניים נוספים. כמובן שאני מתקדם מבחינה טכנית משיעור לשיעור.

אם תסתכלו על הסרטונים של שתי הרצאות הזום שלי היום, תוכלו לראות שעדיין חסרה לי מיומנות. היום כבר התגברתי על התופעה של רעשי רקע גדולים בגלל מיקרופון פתוח של מישהו מהמשתתפים, שבשיעור קודם התקשתי לאבחן אותה והתקשיתי לטפל בה. 

אני מעריך שעוד שניים שלושה שיעורים אשלוט לא רע בזום אלא אם...
אחליט להשתמש דווקא בשרות החדש ש-Google משחררת לשימוש של צרכנים ביתיים ללא תשלום. עד היום הוא היה זמין רק לארגונים ובתשלום.

קישורים לשתי ההרצאות שלי מהיום:

הרצאה על פתיחה של 2NT לתלמידים שלמדו מיני ברידג' ועכשיו זהו השיעור השני שלהם על הכרזות בברידג'.
הכרזת 2NT עם 20-22 נקודות 

ההרצאה השנייה היא על סלאמים לקבוצה מתקדמת יותר.

MIN-MAX



בין Zoom ל-YouTube


אחד היתרונות של ZOOM הוא היכולת להקליט את ההרצאה או המפגש ואחר כך לשתף את הסרטון. 
הבעיה היא כיצד לשתף אותו? הגודל שלו מקשה על משלוח הסרטון באמצעות דואר אלקטרוני ולכן הדרך המתאימה יותר היא לשים אותו בענן הציבורי (Public Cloud) ולשלוח למעוניינים קישור. 

YouTube נראה מקום מתאים להעלאת הסרטון. הבעיה היא שלמי שאינו שותף עסקי של Google אין אפשרות להעלות לשם סרטון באורך של יותר מ-15 דקות.

בשביל להפוך לשותף עסקי של Google צריך שיהיו מספיק צפיות בסרטונים שכבר הועלו לשם. 
השורה התחתונה היא שעד שלא יהיו לי מספיק סרטונים עם מספיק צפיות אני חייב להעלות סרטונים באורך של 15 דקות או פחות. 

אחת הבעיות הטכניות שלי היא שחלק מהסרטונים עוברים במעט את המגבלה של 15 דקות. זה נובע בעיקר מחוסר המיומנות הטכנית שלי ב-ZOOM ומעט בגלל חוסר המיומנות הטכנית והברידג'יסטית של חלק מהמשתתפים.

הסרטונים ששיתפתי אליהם קישורים בפוסט זה נמצאים באחסון שלי ב-Google Drive.
נפח האחסון הזה מוגבל ולכן זו שיטה הרבה פחות מוצלחת. 

ההערכה שלי היא שהסרטונים שלי בשבוע הבא יעמדו במגבלה של מקסימום 15 דקות ויעלו ל YouTube.


הערת שוליים


המציאות החדשה של ריחוק חברתי מחייבת אותי ללמוד כלי נוסף Facebook Live. 
כרגע ההקשר הוא של הרצאה שלי על ניהול סיכונים המתוכננת ל-19 במאי. 
מי יודע אולי יהיו גם בכלי זה שימושים כאלה או אחרים הקשורים להוראת ברידג'?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...