יום חמישי, 30 באפריל 2020

הסרטון השני שלי ב-YOUTUBE



באפריל 2019 פרסמתי פוסט שכותרתו: Min-Max שלא היכרתם. זה היה הניסיון הראשון והלא כל כך מוצלח לייצר סרטון של הרצאה שלי. אחת התלמידות שלי הסריטה את השיעור שהעברתי. הבעיה הייתה טכנית. המגבלות הטכניות של הטלפון החכם שלה לא אפשרו הסרטה של יותר מעשר דקות. ההסרטה נפסקה באמצע השיעור. 

ימי הקורונה מחייבים לימוד מרחוק. תיארתי במספר פוסטים כיצד אני מלמד ברידג' תוך שימוש ב-BBO בשילוב עם כלים אחרים

אני כל הזמן לומד. גם את הכלים הטכניים באינטרנט בהם אני משתמש ללימוד ברידג' מרחוק. 

אתמול (30 באפריל 2020) העברתי שיעור בפורמט חדש: רבע שעה שיעור מקוון באמצעות ZOOM. בהמשך השיעור משחק בשולחן לימוד ב-BBO. לאחר המשחק אני מנתח את הידיים ושולח לתלמידים. 


הפורמט החדש


הפורמט החדש דומה יותר לשיעורים פרונטליים שלי. שיעור פרונטלי מתחיל בלימוד תאורטי של נושא חדש. אני משתמש בלוח להדגמה ובשיחה עם התלמידים. 
האידאלי הוא לימוד של כרבע שעה למרות שבגלל שאלות תלמידים בהרבה מקרים אני גולש מעבר לרבע השעה.

אחרי הלימוד התאורטי משחקים. ברוב השיעורים משחקים ידיים שהכנתי על נושא השיעור. ההתנסות במשחק היא מהנה וגם מטמיעה טוב יותר את מה שנאמר בשיעור. 


נושא השיעור: מדוע לא להוביל מתחת ל-A או מתחת ל-K בחוזה עם שליט?


בחרתי להתמקד בטעות חוזרת של התלמידים באותה קבוצה. 
לימדתי אותם כמה פעמים שבחוזה ללא שליט מובילים ברביעי מלמעלה מתחת לקלף נכבד. המטרה היא פיתוח סדרה ארוכה.

לימדתי אותם שבחוזה עם שליט לא מפתחים סדרה ארוכה, למעט במצבים שבהם הכרוז מוציא את כל השליטים של המגנים. המסקנה שהדגשתי: אל תובילו מתחת ל-A או מתחת ל-K. 
הסיבה: יזכו בקלף נמוך מה-K או מה-A ואחר כך יחתכו את ה-A או ה-K שלכם.

למרות שחזרתי על זה מספר פעמים רב תלמידים ממשיכים להתבלבל. בכל ניתוח של ידיים אחרי שיעור ב-BBO אני חוזר על זה ו... עדיין יש תלמידים שממשיכים להוביל רביעי מלמעלה מתחת ל-A או מתחת ל-K בחוזים עם שליט. 


שיעור ה-ZOOM


הניסיון שלי בהוראה באמצעות ZOOM מועט. הניסיון שלי כמשתתף במפגשי ZOOM מעט עשיר יותר
במהלך השיעור היו בעיות טכניות. 
כמו שאמרתי אני כל הזמן לומד. השיעורים הבאים יהיו טובים יותר מבחינה טכנית.

האם התוצאה סבירה? אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם באמצעות צפייה בסרטון שהקלטתי במהלך השיעור ב-ZOOM והעלתי ל-YouTube. 




שיעורי ברידג' באינטרנט


בנוסף לקבוצות הקבועות שאני מלמד, אני מלמד ברידג' באינטרנט גם בקבוצות קטנות ללא התחייבות מעבר לשיעור בודד. 
בקבוצה כזו חסר לי עוד משתתף אחד על מנת להתחיל. 

הפורמט:

1. נכנסים לשלוחן לימוד ב-BBO. 
2. משחקים ומקבלים ממני הסברים. כולל מספר קטן של הערות לגבי טעויות מהותיות ו/או דברים יפים במיוחד.
3. לאחר השיעור מקבלים ניתוח כתוב של הידיים ששוחקו.
4. לפעמים אני מצרף גם קישורים למידע על נושא שהתייחסתי אליו בניתוח. 

לפרטים: 
טלפון: 054-4480616
דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...