יום רביעי, 15 ביולי 2020

היום החמישי בפסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון: יד היום

לא כתבתי על היום הרביעי של פסטיבל הברידג' הבינלאומי שהיה יום עגום במיוחד. שותפתי ואני עשינו תוצאה גרועה בתחרות הזוגות המעורבים ולא עברנו בסיכום הכולל את רף ה-50%. 
ברידג' זה רק משחק. לזוג חברים שלי קרה באותו יום משהו הרבה יותר רע בחיים האמיתיים. זה מאוד העציב אותי. 
בכל זאת לו הייתי זוכר יד ספציפית מרתקת, הייתי כותב עליה משהו. 

אתמול היה יום חדש וטוב יותר. השותף שלי ואני השגנו תוצאה של קצת מעל 52%. זו הייתה יכולה להיות תוצאה טובה יותר אלמלא miss click של שותפי שביצע 11 לקיחות בחוזה של משחק חלקי ב-. ללא ה-miss click אנחנו בחוזה של 4, בו היה מרבית ה-Field ורבים ביצעו ללא לקיחה עודפת. 

הזוג שסיים במקום הראשון ביום הראשון היו איתן אורנשטיין ויהודה שגיב. איתן הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד. 
את היד המרתקת של היום שיחקנו נגדם. הקורא יוכל לראות את ההבדל בין הכרזה של שחקן ברמה גבוהה כמו איתן לבין ההכרזה של שחקן מהשורה.



ביד הזו פתחתי בדרום 1. ללא שום ספק שחקן מהשורה שיושב במערב מכריז 2. קרוב לוודאי שאחרי זה צפון מכריז 3. זוהי הכרזה של Weak Jump המראה יד של עד 5 נקודות ושביעייה ב-

היד שלי עם 20 נקודות גבוהות הופכת ליד אדירה. צריך להוסיף שתי נקודות חלוקה על הקוצר ב-. צריך להוסיף שלוש נקודות אורך על הרביעייה ב-.
זה לא רק נקודות זה גם מספר קטן של מפסידים. לכל היותר אחד ב-. אחד ב-. מאוד ייתכן שלא יהיה מפסיד ב- משום שאפשר יהיה לחתוך את המפסיד בדומם אחרי שאזכה כנראה בארבע לקיחות ב-. בהנחה שהחלוקה ב- אינה 5-2 או קיצונית יותר.
אי אפשר שלא לחשוב על משחק מלא לפחות או על סלאם. 

עכשיו תושיבו את עצמכם במקומו של מזרח עם תמיכה ב- וקלף יחיד ב-. יש כאלה שלא התאפקו ותמכו בסדרת ה- של השותף. בחלק מהשולחנות הם אפילו נחתו בחוזה של 5. 
אם דרום הכפיל, ההגנה זוכה תמיד בשתי לקיחות ב-, שתי לקיחות ב- ולקיחה ב-
שחקנים חלשים עלולים שלא לחתוך את ה- השלישי ב-T או בקלף גבוה יותר וההגנה זוכה בעוד לקיחה בחיתוך ב-9

יש כאלה שבאמצעות ההתערבות ב- במזרח דחפו את צפון-דרום לחוזה של 6.


מה הכריז איתן אורנשטיין?


איתן הכריז 3. הכרזה כזו היא לכאורה הכרזת Preemptive. היריבים חושבים שהוא מחזיק יד חלשה עם שבעה קלפים ב-

יש בזה היגיון. בסדרת מפגשי ה-zoon האנגלית Over My Shoulder למדתי מאלדד גינוסר, שאם אתם יודעים מה החוזה המשוער שתהיו בו הכריזו אותו מיד. 
כמובן שאין מדובר בידיים בהן אתם מתלבטים בין הזמנה למשחק מלא להכרזת משחק מלא או ידיים בהן לא ברור מהו החוזה הסביר. 

עם היד של איתן החוזה של 3 נראה החוזה אליו מכוונים. קשה לראות שמכפילים אותו לעונש. אם נופלים בו ללא כפל זו תהיה תוצאה טובה.
אם מבצעים אותו, קל וחומר שזו תוצאה טובה. 
ברוב המקרים, שותף עם עוצרים בכל הסדרות האחרות וקלפי , למעבר לדומם תסריט עם הסתברות נמוכה, ידע להכריז ידע להכריז 3NT. 
החיסרון הוא שהשותף לא יוכל עם יד מתאימה לעצור ב-2NT. 

בנעלי השותף שלי


אחרי השאלה האם להכריז 3 היא כבר לא פשוטה. המכריז מראה יד יותר חזקה ממה שיש לו. 
האם עליו להכריז 4? גם זו הכרזה בעייתית. הוא יכול למצוא אותי עם קוצר ב- ולמזרח יכולים להיות AKTx וקלף בודד ב-. תספרו לבד כמה לקיחות מפסידים כשמזרח מוביל בקלף היחיד ומערב זוכה ב-A ואחרי כן ב-K וממשיך ב- שלישי. 

השותף חשב מחשבה ארוכה והכריז Pass. איתן קרא בצדק למנהל התחרות על מנת לשמור על זכויות. גם מזרח הכריז Pass.

דילמת ההכרזה שלי


זה אינו חוקי להסתמך על מחשבה ארוכה של השותף. אני לא עושה את זה.
כמי שלמד בקורס מנהלי תחרויות אני יודע דבר נוסף: גם אם אכריז הכרזה, שעשויה להתפרש באופן סביר כאילו היא מסתמכת על המחשבה של השותף יפסקו נגדי. 

זה משאיר לי רק שלוש הכרזות אפשריות:

Pass, Double ו-3

Pass


אם לשותף שלי יש 2-0 נקודות ללא התאמה בסדרת מייג'ור זו יכולה להיות הכרזה מנצחת. 
ההסתברות לזה נמוכה. למזרח אין פתיחה ולמערב אין פתיחה. 20 הנקודות שחסרות לי עשויות להתחלק הערך שווה בשווה בין שלושת השחקנים האחרים.
למערב אין אורך בסדרות מייג'ור. הסיכויים להתאמה של 7 קלפים ב- או אפילו שמונה קלפים ב- הם גבוהים.
אנחנו יכולים להיות עם 25 נקודות ויבצעו חוזה של 3 או יפלו בו פעם או פעמיים.

Double 


השותף עלול להשאיר את החוזה המוכפל. סיכוי גבוה שנפיל פעם אחת לפחות. 
יש גם סיכוי שיבצעו את החוזה בעיקר אם מערב הוא void ב-
סיכוי טוב שאזכה ב-AK ב-A וב-A

אבל מה אם השותף יברח ל-4 עם ארבעה קלפים קטנים בסדרה ואולי גם עם Kx

הבעיה העיקרית ב-Double היא שאני מוותר על משחק בסדרת מייג'ור בהתאמה של 5-2 או בהתאמה של 4-3.

3


זו ההכרזה בה בחרתי. 
לדעתי היא מתארת הכי טוב את היד שלי. יד עם כוח של Reverse bid. היות שזה נעשה בגובה שלוש בסדרת ה- זו יד עם יותר מ-19-18 נקודות.

אני מוכן לשחק בהתאמה של 4-4 ב-. אני מוכן גם לשחק בהתאמה של 5-2 ב- או בהתאמה של 4-3 ב-.

השותף שלי הכריז 4. ההובלה הייתה ב-A  ואז ראיתי את הדומם...

לא Happy End


לאחר התלבטות בחרתי בתוכנית הלא נכונה. במקום למשוך את ה-A עם 11 קלפים בסדרה בחרתי בעקיפה.

קיבלתי תוצאה גרועה במיוחד.
אין נחמה פורתא  בכך שהיו כאלה שעשוי את אותה טעות שעשיתי כשהם בחוזה של 6.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...