יום חמישי, 16 ביולי 2020

יום לפני אחרון בפסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון: כישלון שלי ושל שותפי

הפסטיבל הזה והלך ומסתמן כפסטיבל הגרוע ביותר עבורי ברמה האישית. את הסיכומים נעשה אחרי שאשחק היום בגמר ב' של תחרות הזוגות המרכזית. אחרי יום גרוע במיוחד של שותפי ושלי סיימנו את שני המושבים בתוצאה ממוצעת של 46%. לתוצאות הכוללות של שני המושבים לחצו כאן.
אי אפשר להיתלות בחוסר מזל. שנינו שיחקנו רע. בחרתי להביא יד מעניינת שבה התקשיתי למצוא את ההגנה הנכונה נגד שני שחקנים טובים: גדי ארנון ויוסי קונפינו. 
תשאלו את עצמכם את השאלה: האם הייתם מכריזים במקומי הכרזת Double שמשמעותה היא Reopen?

היד ומהלך ההכרזה


גדי ארנון פתח במערב 1. הכרזת ה-Pass של שותפי, רן בן-אפרים, בצפון היא הכרזה נכונה יש לו 12 נקודות וחמישייה בסדרת הפותח.
יוסי קונפינו במזרח הכריז 1 עם 5 נקודות. אין לו ברירה בגלל ה-void בסדרת הפותח.
עם 11 נקודות ורביעיות בשתי הסדרות שהוכרזו אני חייב להכריז Pass. יש לי יד הגנתית ולא יד התקפית
גדי ארנון הכריז 1. לאחר שתי הכרזות Pass שאלתי את עצמי האם להכריז Pass או Double לפתיחה מחדש של המשך המכרז? 
תנסו לשאול את עצמכם מה אתם הייתם עושים במקומי. 
הערכתי שעדיף לקרוא Pass.
הנקודות מתחלקות בערך שווה בשווה בין שני הצדדים. החלוקה בסדרת ה- לא ידידותית. יש לי הרבה כוח ברביעיית ה- שלי. 

המשחק 

ההגנה הייתה לא טובה. השותף שלי הוביל ב-Q. סימנתי שאיני מעוניין בהמשך באמצעות ה-4. שיטת הסימון שלנו היא איטלקית וב-Discard אנחנו משתמשים ב-Leventhal
גדי זכה ב-K והמשיך ב- השותף שלי טעה כששיחק את ה-J.  ספירה פשוטה מראה שתשעה קלפים מסדרה זו בידו ובדומם. ה-A טרם יצא.
אם הוא אצלי, מה שסביר בגלל האופן שהכרוז שיחק בלקיחה השנייה, הוא יזכה ממילא בלקיחה. אם הכרוז התחכם ושיחק מתחת ל-A, אני אחתוך. 

אחרי שזכיתי ב-A יש לי דילמה קשה באיזו סדרה לשחק. זאת תהיה טעות לשחק את סדרת השליט בה יש לי כוח ואורך במקום להשאיר לכרוז לנחש את החלוקה. 

פחדתי לשחק . לכרוז עשוי להיות כוח ואורך ובדומם יש void ניתן לזרוק מפסידים ב-.
פתחתי את סדרת ה-. השותף שלי שיחק את ה-K. והמשיך ב-. הכרוז זכה ב-Q בדומם ושיחק את ה-T זרקתי 

התוצאה הסופית: הכרוז ביצע את החוזה עם לקיחה עודפת. קיבלנו 7% על היד. 
הסיבות לכישלון הן הקושי שלי לקרוא את המצב ב- והקפיצה של השותף עם ה-J.

מה היה קורה אחרי Reopen שלי?

פחדתי מתשובה של 3 על ה-DBL שלי. עם היד הזו של השותף הייתי שומע 2. מצאנו התאמה ב-. אחרי שתי הכרזות Pass מערב היה כנראה מתקן ל-2
עכשיו כבר הייתי יודע לשחק  ולא  אחרי שהייתי זוכה ב-A
היד של מזרח הייתה מתקצרת.
גם אם השותף שלי היה קופץ עם ה-J הייתי יודע לחתוך ביד את ה-T, אם וכאשר היה משוחק. ליריבים יש שבעה קלפים ב-. אין להם שמונה קלפים ב-. לי יש שלושה ולשותף שלושה. מסוכן לפתוח את סדרת ה-.
לו הייתה לו רביעייה הוא היה מכריז 2 ולא 2.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...