יום שני, 20 ביולי 2020

הכרזה של השלישי ולפעמים הרביעי לא מה שחשבתם

לא מעט שחקני ברידג' מהשורה יודעים שביד שלישית לאחר שתי הכרזות Pass אפשר לפתוח עם יד יותר חלשה. חלקם גם משחקים את מוסכמת Drury, בגרסה זו או בגרסה אחרת. 
יש הלוקחים את הפתיחה ביד שלישית ביד חלשה יותר למחוזות הזויים. זה נכון במיוחד במצב ירוק (לא פגיעים נגד יריבים פגיעים). 

הרבה פחות שחקני ברידג' מהשורה יודעים שההכרזה ביד שלישית אחרי שתי הכרזות Pass היא פשוט שונה. 
יש גם מצבים בהם מכריזים עם יותר נקודות מאשר במצב רגיל.


מדוע נזכרתי בזה?



באחד הפוסטים הקודמים על פסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון כתבתי על הכרזה של איתן אורנשטיין. אחרי הכרזת פתיחה של 1 שלי הכריז אורנשטיין 3 עם 13 נקודות ושבעה קלפים ב-. הכרזה של 3 במצב כזה היא הכרזת Preemptive, המתארת יד עם 7 קלפים ב- ו-6-10 נקודות.

שאלתי את עצמי: האם גם אני הייתי מכריז כמו אורנשטיין או שהייתי מכריז 2 כמו שהכריזו יתר השחקנים? 
התשובה שלי הייתה שהייתי מכריז 2 אבל....
לו הייתי יושב שלישי, אחרי Pass של השותף שלי, הייתי כנראה מכריז כמו אורנשטיין. 

לטענה הזו שלי כבר היה מבחן אמפירי. 
זה בדיוק מה שהכרזתי ביד שלישית עם שבעה קלפים ב- ו-13 נקודות בתחרות קבוצות להכנה לליגה, שארגן ב-BBO קובי שחר.  


הכרזת Weak two עם יותר מ-10 נקודות


ביד הזו מתחרות בוקר בפסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון בתל אביב ישבתי במערב. לאחר שתי הכרזות Pass פתח דרום 1. הכרזתי 2 עם 11 נקודות. לכאורה Weak two עם שישייה ב- ו-6-10 נקודות.

לא ראיתי סיכוי סביר למשחק מלא שלנו ולכן החלטתי להפריע עם יותר נקודות ממה שמראה ההכרזה. אחרי שצפון הכפיל בהכרזת Negative Double, המבטיחה רביעייה בסדרת ה-, השותפה שלי הכריזה 3

היריבים הגיעו לחוזה גבוה מדי של 4 מצד דרום בהסתמך על הקוצר בסדרת ה-
הובלתי ב-Q. הרעיון היה שלאחר שהיריב יזכה ב-A הוא ישחק . אני אזכה ב-A אמשיך ב-A ואם ה-K אצל השותפה ולכל יריב שני קלפים בסדרה השותפה תיתן לי חיתוך ב- להפלת החוזה.
הכרוז זכה ב-A בדומם.

הכרוז הניח שיש לי QJx בסדרה. 
הוא הניח שה-A נמצא אצל השותפה שלי. אחרי שספר אצלי שלוש נקודות ב- והניח שה-A♥ אצלי אבל לא ה-A

הוא שיחק  מהדומם ל-T. אחרי שזכיתי ב-A וב-A המשכתי ב- ל-Q של צפון ול-K של השותפה. הכרוז חתך. שיחק שלושה קלפי  גבוהים השותפה חתכה את השלישי וזכתה גם בשתי לקיחות ב-
הכרוז נפל פעמיים.

גם אם הכרוז משחק ל-Q בדומם במקום לשחק  שלישי הוא אינו יכול להימנע מהפסד של שני קלפי . ולכישלון בביצוע החוזה. היות שלאחר ששיחק כבר את T וחתך  הוא נותר רק עם ה-K וה-9. אם ימשוך גם את ה-K ההגנה תזכה גם בלקיחה נוספת ב- משום שלא יישארו לו בידו קלפי  לחיתוך.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...