יום ראשון, 4 באוקטובר 2020

כשיש אי הבנות בהכרזה

 

ברידג' הוא משחק מרתק. תמיד יש הפתעות. כשמתאמים שיטת הכרזה ברמות שאינן ברמה עולמית גבוהה, יהיו מצבים שלא תהיו מתואמים בהם עם השותפה או השותף כי השיטה אינה סגורה עד הסוף. ככל שהשותפות מעמיקה יותר והרמה טובה יותר יהיו פחות מצבים כאלה. 

כשמדובר בשותפות בהכרזות אני ממליץ על הספר של רובסון וסגל Partnership biddding at Bridge. אנדרו רובסון הוא כנראה השחקן הטוב ביותר בבריטניה היום. 

אחרי שתסתכלו על ההכרזה המדהימה שלו ושל דיוויד גולד בקישור זה, תבינו שמדובר בשחקן ברמה גבוהה במיוחד.

 

בפוסט זה אתאר בעיה בהכרזה שהייתה לי עם השותפה בתחרות מקוונת של מועדון ירושלים היום. היה מצב בו לא היינו מתואמים. קל יותר להתייחס באופן תאורטי למצב כזה כשאין כעסים. כשהשותפה שיחקה היטב וביצעה את החוזה שהכריזה וקיבלנו 100% על היד זה באמת קל. 

היד



ההכרזה


על פי שיטת ההכרזה של השותפה שלי ושלי הכרזת 2 היא הכרזת Multi. בשונה מרוב השותפים שלי, שאיתם אני משחק שההכרזה מראה יד חלשה עם סדרת מייג'ור לא ידועה, עם השותפה הזו זו יכולה להיות גם יד מאוזנת עם 20-22 נקודות. 

ללא התערבות של יריב במכרז הכרזת 3 היא הכרזה של Pass or Correct. 

במקרה הזה אני מוכן לשחק בחוזה של 3 או 3 מול יד חלשה של השותפה. כמובן שאם יש לה 20-22 נקודות זה לא יסתיים בפחות ממשחק מלא. 


מה שלא תיאמנו בינינו זה את המשמעות של הכרזת 3 לאחר התערבות של יריב במכרז. 

השותפה שלי תיאמה עם שותפה אחרת שלה שלאחר ההתערבות משחקים System on. 

אני התכוונתי להכרזה טבעית. היה ברור לי לגמרי שבהסתברות של מעל ל-90% לשותפה שלי יש שישייה ב-.

הכפל שלי על 4. היה כפל מעניש. כל מה שאני צריך על מנת להפיל, בהסתברות גבוהה, את החוזה פעמיים במצב פגיע הוא A אצל השותפה. 

בחלוקה הנוכחית של קלפי ה- אני זוכה רק בלקיחה אחת בסדרה זו והכרוז נופל רק פעם אחת. לו היו לשותפה גם A וגם K נופלים פעמיים למרות החלוקה הלא ידידותית בסדרת ה-.

אבל בגלל חוסר התיאום ביננו השותפה ברחה לחוזה לא מוצלח של 4. 

בעזרת משחק טוב וקצת מזל (חלוקה של 3-3 בקלפי השליט) הצליחה לבצע את החוזה. 


מה צריך להניח כשלא מתואמים?


ההמלצה שלי היא שבכל מקרה שלא תיאמנו מראש והכרזה טבעית יכולה להיות הכרזה סבירה, להניח שההכרזה היא טבעית.

אני מסתמך על כמה מקרים כאלה שקרו לי ולאחרים. קפיצה לגובה 4 יכולה להיות הכרזה לא טבעית המראה Control. הכרזת סדרת היריב ללא קפיצה היא כמעט תמיד Cue bid ולא הכרזה טבעית.


מה עדיף בהקשר של Multi 2?


דעתי היא שלא כדאי להשאיר System On במצב כזה. במקום זה לאפשר הכרזה טבעית בסדרת מייג'ור. המכריז צריך לדעת שהשותף שלו יהיה כנראה עם שישיה בסדרת המייג'ור השנייה ועלול להיות עם קוצר בסדרה.

בשיטה כזו אתייחס לשתי הכרזות נוספות שיראו לרוב מספיק קלפים בכל אחת מסדרות המייג'ור על מנת שתהיה התאמה בסדרת המייג'ור של השותף.  


DBL

אני מציע לוותר על DBL מעניש כי ההסתברות של יד מתאימה אינה גבוהה. זה נכון במיוחד כשלא יודעים האם לשותף יש נקודות בחלק הנמוך או בחלק הגבוה של הטווח וגם לא יודעים באיזו סדרת מייג'ור יש לו שישייה.

ה-DBL יתאר נכונות לשחק בגובה 3 את כל אחת מסדרות המייג'ור.


Cue bid הוא הזמנה למשחק מלא בסדרת המייג'ור של השותף.


האם ההצעה שלי עדיפה?


אינני בטוח שאני צודק. אם דעתכם היא שעדיף להשתמש במצב זה ב-System On אתם מוזמנים להגיב ולנמק.

מה שבטוח הוא שכדאי להיות מתואמים.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...