יום שבת, 14 בנובמבר 2020

חצי גמר אליפות הארץ המקוונת לזוגות

 

ביום חמישי וביום שישי התקיים שלב המוקדמות לאליפות הארץ לזוגות המקוונת. האליפות מתקיימת באתר ה-BBO.  חישוב התוצאות נעשה בשיטת IMP.

לאחר סיום השלב המוקדם התקיים היום (14.11) שלב חצי הגמר.
אני ושותפי רן בן-אפרים לא שיחקנו מספיק טוב והיינו רחוקים מעלייה לגמר.

החלק המעניין ביד הבאה במושב הראשון של חצי הגמר הוא ההכרזה. 



הכרזת 2 מתארת בשיטה ששותפי ואני משחקים שישה קלפים בסדרת מייג'ור לא ידועה עם 6-10 נקודות.

מזרח הכריז Pass. אני נמצא בדילמה לא פשוטה: אינני יודע באיזו בסדרה לשותף שלי יש שישייה ואינני יודע מה החוזק של ידו? האם יש לו 6 נקודות או 10 נקודות או אולי משהו באמצע הטווח. 
למרות מיעוט הנקודות שבידי יכול להיות משחק מלא, אם לשותף יש יד מקסימלית. משום שבאחת מהסדרות יש לנו ביחד 10 קלפים.

פיתרונות אפשריים לדילמה


הכרזת סדרת מייג'ור בגובה כלשהו
כל הכרזה בסדרת מייג'ור היא Pass or Correct. זה אינו פותר את הבעיה שלי משום שלמרות שיש לנו 10 קלפים ולכאורה אפשר להגיע למשחק מלא על פי חוק סך הלקיחות מול 6 נקודות ייתכן שניכשל בביצוע החוזה. אנחנו במצב פגיע וייתכן שיכפילו את החוזה וההגנה תזכה בחמש לקיחות בסדרות המיינור. שימו לב שאני והשותף במצב פגיע.

הכרזת 2NT
הכרזת 2NT מתארת יד עם 15 נקודות או יותר ומבקשת מהשותף לתאר את ידו. התיאור אותו תוכלו לקרוא בפוסט אליו קישרתי. מתאר את החוזק ואת הסדרה. 

בחרתי בהכרזה זו על אף שהיו לי רק 10 נקודות, שאת אחת מהן לא בטוח שכדאי בכלל לספור. 
אני מדבר על ה-J
היתרון של ההכרזה הזו שמול יד חלשה אעצור בגובה 3 ומול יד בטווח העליון אוכל להכריז משחק מלא.

תשובת השותף, 3, מתארת יד בטווח העליון (8-10 נקודות) ושישייה ב-. בחרתי להכריז 4. 
כפי שאתם רואים לא התקשתי בביצוע החוזה. ההגנה זוכה רק ב- אחד ובשני קלפי 

שימו לב שהיריבים נופלים רק פעם אחת בחוזה בגובה 5 בכל אחת מסדרות המיינור.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...