יום שישי, 11 בדצמבר 2020

עוד כישלון בסימולטנית ארצית

 

בתקופה האחרונה אני והשותף שלי מגיעים לא חדים לתחרויות סימולטניות ארציות והתוצאות בהתאם. גם היום נכשלנו. זה היה אחרי שביום רביעי שיחקנו היטב (במיוחד השותף שלי) ויצאנו ראשונים בתחרות קבוצות לאימון לליגה. זה היה אחרי תוצאה של יותר מ-71% שעשיתי אתמול בתחרות יומית של ה-BBO. 

ההבדל ביו ההצלחות הוא לא בהבנת ברידג' אלא ברמת הריכוז

בפוסט זה אתייחס ליד 2 מהתחרות שיש מה ללמוד ממה שקרה בה.

היד ומהלך ההכרזה בשולחן שלנו



השותף שלי במזרח פתח ב-Pass. אצלנו הכרזת  מראה יד חלשה בסדרת מייג'ור לא ידועה.
 דרום הכריז 1. הכפלתי.  צפון הכריז 3. צפון לא הוציא Alert. מבחינתי צפון הראה יד חלשה וטבעית ב-. השותף שלי התערב ב-3. דרום הכריז 4

ההכרזה של דרום הביאה בחשבון שלשותפו יש ארבעה קלפים ב- והכרזת שותפו אינה טבעית. 
גם אם הם משחקים את קונבנציית Bergen Raises, דרום עם יד מינימלית  של 11 נקודות צריך להכריז  ולא 4. הכרזתי 4 וכולם הכריזו Pass. 

כמובן שביצעתי את החוזה עם 2 לקיחות עודפות.

במה נפגענו?


1. בגלל שלא היה Alert הנחתי שההכרזה של צפון טבעית.

2. כשמשחקים את קונבנציית Bergen Raises, ולא בווריאנט שבו ל- עשויות היות שתי משמעויות, הכרזת    מתארת יד של 7-9 נקודות ורביעייה ב-. לצפון יש 6 נקודות כולל Q מבוזבזת. 

3. הכרזת ה-4 של דרום אינה סבירה
ההכרזה מנעה ממני Cue bid של 4, כפי שהמליץ רם סופר בניתוח שלו של היד.
היא גם גרמה לי להניח שליריבים יש יותר כוח ממה שהיה להם. 

בפוסט הבא אתייחס לאי ההבנה שלי עם השותף ביחס למשמעות ההכרזה שלי.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...