יום שישי, 11 בדצמבר 2020

סימולטנית ארצית: איך צריך להכריז את היד מהפוסט הקודם?

בפוסט הקודם עוד כישלון בסימולטנית ארצית תיארתי את מהלך ההכרזה ביד 2 בתחרות. 

השאלה היא האם הכרזת ה-4 שלי היא סבירה? לפני שאתייחס לשאלה אתאר שוב את היד ואת מהלך ההכרזה.

היד ומהלך ההכרזה




השותף שלי במזרח פתח ב-Pass. אצלנו הכרזת מראה יד חלשה בסדרת מייג'ור לא ידועה.
דרום הכריז 1. הכפלתי.  צפון הכריז 3. צפון לא הוציא Alert. מבחינתי צפון הראה יד חלשה וטבעית ב-. השותף שלי התערב ב-3. דרום הכריז 4
הכרזתי ♠4 וכולם הכריזו Pass. 

המחשבה שלי


אני מראה ללא ספק Big Double עם אורך וכוח ב-. השותף שלי יודע שאני אבצע את החוזה גם מול void ב- וללא אף A בידו.
אם יש לו ערך מוסף שהוא לא הבטיח בהכרזה, עליו לנסות לבחון סלאם. במקרה הכי גרוע נעצור ב-5. 
הכרזת ה-4 נותנת לשותף מרחב הכרזה לבחון סלאם. 

לא צריך להוציא מכלל אפשרות שיש לי void ב-. אם יש לי קוצר ב- ללא ה-A, אז מוכרח להיות לי כוח ב-. תנסו להגיע ל-17-18 נקודות ביד שלי ואולי אפילו 20-22 נקודות ללא כוח ב-. כשב- יש לי מקסימום 10 נקודות. ב- מקסימום 5 נקודות וב- אין לי נקודות.
 

היד של השותף


כשראיתי בניתוח פוסט מורטום את היד של השותף זה רק חיזק את הטיעונים שלי. 
הערך המוסף הברור הוא ה-A. ההכרזה של השותף לא הבטיחה A בסדרה בה הכריז. אי אפשר לזלזל גם בשני קלפי ה-. השווים אולי חיתוך ובעיקר מבטיחים שגם בחלוקה לא ידידותית יהיו הרבה לקיחות ב-. רק  Q שלישית בצפון תהיה שווה לקיחה בסדרת השליט. 

המחשבה של השותף


השותף חשב שהוא כבר הראה את היד שלו, אפילו מעל ומעבר לכוח שהיה לו, ולכן אין טעם להמשיך להכריז. אם הוא לא היה מראה את היד והייתי בכל זאת מכריז 4 הוא היה בוחן סלאם.

הטעות בחשיבה שלי

השותף לא יכול להיות בטוח שהכרזת ה-4 שלי מבטיחה את ביצוע החוזה. יכול להיות שאני מעדיף אולי לפול פעם אחת מאשר היריבים יבצעו משחק מלא ב-
לא הבטחתי A ו-K מספיק שיש לי רק את אחד מהם וקלף יחיד ב- כדי שניפול בחוזה בגובה 6.

מה הייתי צריך להכריז?


אחרי שהגענו למסקנה שטעיתי, נשאלת השאלה מה הייתי צריך להכריז במקום 4

6

זוהי הכרזה אינטואיטיבית. חשבתי עליה. זה יכול להסתיים בנפילה פעם אחת וזה יכול להצליח.

5

זוהי כבר הכרזה טובה יותר. המשמעות שלה היא שחסר לי משהו בשביל להכריז 6. בדרך כלל משהו בסדרת ה-.

האם השותף יבין ש-A ושני קלפי  קטנים מספיקים להכריז 6? לא בטוח.

5

קשה להבין את ההכרזה הזו. השותף מכריז כנראה  6. צריך לתקן ל-6. שתי ההכרזות הקודמות טובות יותר.

4NT

השותף היה חושב שההכרזה היא כשסדרת השליט היא 
אם הוא מכריז 5 עם קלף מפתח אחד, אני צריך לנחש האם קלף המפתח הוא A או K. אם הוא K, כנראה שאפול בחוזה של 6.
אם הוא מכריז 5 יש לו שני קלפי מפתח שהם כנראה   A ו-K, אז 6 הוא חוזה סביר.

מסקנה


על פי ההכרזה בשולחן שלי אין הכרזה "מדעית" מנצחת. אחרי שהיריבים מכריזים 3 ולא כפי שהכריזו, ההכרזה מהנצחת היא 4
כשאין הכרזה מדעית קשה לבחור בין 6 לבין 5 לבין 4NT. 
כנראה ש-5 היא ההכרזה הטובה יותר.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...