יום רביעי, 13 בינואר 2021

כישלון בביצוע חוזה של 3NT או 12 לקיחות?

 

אני ממשיך ללמד שיעורי ברידג' מקוונים. השיעורים מורכבים מהרצאה בזום. משחק מודרך ואחרי כן ניתוח המשחק וההכרזה בזום. את השיעורים אני מעלה לערוץ שלי ב-Youtube. השיעור של השבוע עסק בשאלה של מספר הפעמים שיש לעכב את ה-A

אחרי כל שיעור אני מנתח את ההכרזה והמשחק ושולח לתלמידים. כשיש יד מעניינת במיוחד אני מתייחס אליה גם בבלוג זה. גם השבוע מצאתי יד כזו.


היד




ההכרזה

 

אחרי הכרזת ההפרעה של צפון, מזרח עומד לפני החלטה לא פשוטה להכריז Pass, כפי שעשה התלמיד, או להכריז משהו אחר.

אני הייתי מכריז 3. יש לי יד של 6-5 עם void בסדרה צדדית. יש סיכויים טובים למצוא את השותף עם 2 קלפים ב-. גם ההסתברות למצוא אותו עם 2 קלפים או יותר ב- גבוהה.

לאחר Pass של דרום יש בעיה לא פשוטה למערב. יש לו 13 נקודות. השותף הראה לפחות 13-14 נקודות וחמישייה בסדרה אותה הכריז זה צריך להספיק למשחק מלא, אבל יש לו בעיה של כניסות ליד פרט כמובן לסדרת ה- ול-A. אפשר לראות ב-K חצי כניסה.

לשותף שלו תהיה כנראה כניסה ב-. אם יש לו 2 קלפי , יהיו מספיק כניסות ליד שלו עם 8 קלפים בסדרה.

השאלה היא האם לנסות לשחק בחוזה של 3NT או לנסות להכריז 5? 

אי אפשר להזמין באמצעות הכרזת 4. השותף יבין שזהו Splinter, כלומר: קוצר ב- ו-4 קלפים לפחות ב-.

ההעדפה שלי היא חוזה של 3NT. את ה-A הכרוז עשוי להצטרך לעכב פעמיים.

הכרזתם 3NT. זהו החוזה ואתם הכרוז. 


הובלה ותכנון משחק


צפון מוביל ב-J. אם צפון-דרום משחקים Journalist, הוא מוביל ב-T

כשאתם רואים את הדומם במזרח אתם מבינים שאתם בצרות. אין לכם מספיק מעברים בין הידיים. 

תכננו את המשחק. רק לאחר שתתכננו את המשחק עברו לפסקה הבאה.


תכנון אופטימלי


מניחים שה-K בצפון. מוסכמת Weak two דורשת כוח בסדרה הארוכה המוכרזת לכן סביר שה-K בצפון.

אין ברירה אלא לשחק את ה-Q בצפון מהדומם. כשהיא זוכה זה אומר שגם אם תזכו ב-K, תישאר לכם כניסה ליד באמצעות ה-A. ליתר דיוק יש לכם רק כניסה אחת. 


איך אפשר לפתח את סדרת ה-?  

נדרשים שני תנאים:


1. שהחלוקה של הקלפים של המגנים בסדרת ה- היא 3-2.

אם לא יודעים כלום על הידיים של היריבים, ההסתברות הזו היא 68%. 

אבל אתם יודעים שלצפון 6 קלפים ב-. הידיעה הזו משנה את ההסתברות. עדיין ההסתברות לחלוקה כזו גבוהה.


2. שה-K הוא קלף שני ולא אחד משלושה.

נדמה לי שההסתברות לכך שה-K הוא אחד משלושה קלפים בדרום היא יותר גבוהה מההסתברות של כל חלוקה ספציפית אחרת. 

אבל אין לכם תוכנית אחרת שתאפשר את ביצוע החוזה. לכו על זה!!!


איך משחקים?


נכנסים ליד עם ה-K. עכשיו משחקים את ה-T. בכל מקרה שה-K הוא אחד משני קלפים, תבצעו 12 לקיחות!!!. 

תזכו ב-7 לקיחות ב-, 2 לקיחות בכל אחת מהסדרות השחורות וב-A. הקלף היחיד ב- מאפשר כניסה לדומם.


כשהמגן הוא יצירתי


אם תשחקו נגד מגן יצירתי, ייתכן שתבצעו רק 11 לקיחות. אחרי שצפון יזכה ב-K ישחק . לא תהיה כניסה לדומם על מנת לזכות ב-A.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...