יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

לקראת השנה החדשה: שיעורי ברידג' וקורסים חדשים

בקרוב מתחילה שנת לימודים חדשה. בשנת לימודים חדשה מתחילים גם קורסי ברידג' חדשים, במסגרות שונות, לפני או אחרי החגים. 
בפוסט זה אציג המתכונות הגמישות והמותאמות לימים הקשים של הקורונה בהן אני מלמד.

המעוניינים ללמוד אצלי מוזמנים לפנות אלי באמצעות
טלפון: 054-4480616 
או דוא"ל avi.rosenthal@gmail.com.

כיצד עלולות מגבלות הקורונה להשפיע?


אין וודאות שלא יהיה גל שלישי או שהגל השני יחמיר. ייתכנו מגבלות חמורות יותר מאשר היום. מגבלות כאלה הן כוח עליון העלול לשבש פעילויות של שיעורי ברידג' פרונטליים. 

גם במצב הנוכחי אני מתחשב בתקנות ובמגבלות כאשר אני מקיים קורסים ביוזמתי. כשהקורס מתבצע במסגרת ארגון שהזמין אותי ללמד ברידג', האחריות היא על הארגון ולא עלי. הניסיון שצברתי מתחילת חודש מרץ ועד היום הראה לי שהארגונים בהם לימדתי נהגו באחריות.

כאשר מדובר בקורסים פרונטליים או שיעורים פרונטליים ההעדפה שלי היא לקיים אותם בקבוצות קטנות ובמקומות פתוחים.
 

קורסים בארגונים


ארגונים בהם לימדתי פרסמו או צפויים לפרסם רשימת חוגים או קורסים. ברידג' בהדרכתי צפוי להיכלל ברשימות הללו.
ארגונים נוספים המעוניינים בקורסים מוזמנים לפנות אלי.

קורסים או שיעורים בודדים


כשהסיכום הוא איתי ולא באמצעות ארגון אני גמיש. הגמישות מתבטאת בכך שאפשר לבקש שיעור בודד ללא התחייבות ליותר שיעורים ואפשר לבקש קורס בהיקף שעות מסוים. 
אפשר גם לבקש מספר שיעורים על נושא מסוים, למשל: הגנה, הכרזות התערבות או הכרזות סלאם

למי מיועדים השיעורים?


איני מלמד שחקני ברידג' ברמה שלי או ברמה גבוהה מרמתי. כל האחרים מוזמנים לבוא ללמוד.
זה כולל כאלה שאינם יודעים לשחק ברידג' ומעוניינים ללמוד את חוקי המשחק ודברים נוספים בהמשך. זה כולל גם שחקנים המשחקים ברידג' ביתי ושחקנים המשחקים בתחרויות במועדונים או בתחרויות באינטרנט ומעוניינים להתקדם. 

השיעורים מיועדים לכל הגילאים. לימדתי כבר בבית ספר לילדים מחוננים ובבתי ספר רגילים. לימדתי קבוצות הפתוחות לכל הגילאים. לימדתי אזרחים וותיקים ואפילו לימדתי קבוצות משולבות של אזרחים וותיקים ותלמידי תיכון

כמה מילים על ילדים ונערים במערכת החינוך


אני אוהב במיוחד ללמד ילדים או נערים עם פוטנציאל גבוה. אני נהנה ללמד גם ילדים אחרים. התקופה הנוכחית, המחייבת ריחוק חברתי, מתאימה במיוחד ללמד ילדים. לחלק גדול מהם אין חששות משימוש באינטרנט. 
הם מוריהם והוריהם מוזמנים לפנות על מנת ללמוד אצלי. בהתחשב בזה, שלגמרי לא ברור האם לאחר פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר הם לא יופסקו או יצומצמו ויוחלפו בלימודים מרחוק כדאי לחשוב על לימודי ברידג' במסגרות בית ספריות או אחרות.

שיעורים פרונטליים במסגרת פרטית


כפי שציינתי, אני מלמד שיעורים פרונטליים בקבוצות קטנות של ארבעה משתתפים או קצת יותר. יש קורסים המיועדים למתחילים ויש קורסים לכאלה המכירים את חוקי המשחק ורוצים להתקדם.  

שיעורים אינטרנטיים


גם היום אני מלמד שיעורים באינטרנט. אני מלמד באמצעות הרצאות בזום ובאמצעות משחק בשולחן הדרכה ב-BBO. לאחר המשחקים אני מנתח את הידיים ושולח לתלמידים את הניתוח. 


שיעורים גמישים: פרונטלי ו/או אינטרנט


נראה לי שזהו הפורמט האידאלי בימים של חוסר וודאות בגלל נגיף הקורונה. 
כשניתן אני מלמד שיעורים פרונטליים כמתואר לעיל. כשהמגבלות מונעות שיעורים פרונטליים אני מלמד באינטרנט כפי שגם מתואר לעיל.
גם כשיש אילוצים אחרים לתלמידים אני מלמד באינטרנט.


דברים שאני כותב על ברידג'



מדור הברידג' באתר JOKOPOST: מדור הברידג'

ערכים בויקיפדיה העברית: דף המשתמש שלי

ספרים למתחילים:

סרטונים שלי על ברידג'


תוכלו למצוא סרטונים בערוץ שלי ב-YOUTUBE: הערוץ שלי
 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...