יום שבת, 9 באוקטובר 2021

מה נדרש להגנה טובה?

 

אני ממשיך ללמד ברידג' מקוון. בכל שבוע אני מעלה לערוץ ה-YouTube שלי את הסרטון של השיעור של אותו השבוע. 

בכל שבוע אני מנתח את הידיים, ששוחקו בשיעור, ושולח את הניתוח לתלמידים. כשיש יד מעניינת אני גם כותב עליה פוסט בבלוג שלי. 

המוקד של היד הפשוטה הבאה היא ההגנה.  

 

הגנה

 

הגנה היא החלק הקשה ביותר בברידג'. הגנה טובה מחייבת תיאום בין שני המגנים ושימוש בכל המידע, כולל המידע מהקלפים שהשותף זורק והכרוז זורק מידו ומהדומם.

 

היד ומהלך ההכרזה

 


 ניתוח משחק היד עם דגש על ההגנה

 

הנחתי שהמגנים משתמשים בשיטת הסימון האיטלקית.

 

מערב יוביל ב-. הכרוז זוכה ב-A ומושך 6 לקיחות ב-. הוא יזכה גם ב-A. 

 

האם יזכה גם בלקיחה תשיעית? 
כנראה שלא, אבל זה תלוי בשאלה אילו קלפים יזרקו המגנים על קלפי ה-. הכרוז יזרוק מידו שני קלפי על שני קלפי ה- האחרונים מהדומם.

מערב צריך למצוא חמישה קלפים לזריקה. הוא אינו יודע היכן ה-K. הוא יכול להיות אצל הכרוז או אצל שותפו. מזרח יודע שיש לו כוח ואורך ב- כולל ה-K. עליו למצוא ארבעה קלפים לזריקה על קלפי ה-.

כשמערב רואה את הדומם בצפון ברור לו שעליו לשמור את ה-K ואת ה-Q. כמובן שעליו לשמור את ה-A.  עליו לסמן בזריקה הראשונה המשך באיזו סדרה עדיף מבחינתו. נראה שזו סדרת ה-. הדרך הטובה ביותר אינה זריקת קלף אי-זוגי ב-. ה- הזה אולי שווה לקיחה.

מסוכן לזרוק קטן. עליו להתחיל בזריקת ה-4 ובלקיחה השנייה את ה-3.

מזרח רואה את הקלף הראשון שמערב זרק, משום שהיה לו קלף אחד יותר ב-. אסור לו לזרוק . בשלב זה הכרוז טרם זרק . אם הכרוז מחזיק בידו ב-K או ב-Q ובקלף נוסף אחד לפחות בסדרה, הוא יזכה במספיק לקיחות ב- על מנת לבצע את החוזה עם לקיחות עודפות. עליו לזרוק את ה-8. קלף זוגי גבוה מסמן העדפה של סדרה גבוהה. ללא ספק סדרת ה-. זוהי גם הסדרה הארוכה של השותף שהוביל בה וגם היה בה קלף יחיד בדומם.

ברגע שמערב מבין שמזרח מעוניין ב-, חשוב שיזרוק בלקיחה השלישית את ה-4. משמעות הזריקה הזו היא שעשויים להיות לו גם שני נכבדים בסדרת ה-, כלומר: K ו-Q

מזרח, שכבר זרק את ה-6 בזריקה זו, יודע לזרוק בשתי הזריקות הנותרות את קלפי ה-. עכשיו מערב יכול לזרוק קלף אחד ב- וקלף קטן ב-.

באופן זה תבטיח ההגנה שאחרי שמערב יזכה ב-A היא תזכה גם בארבע לקיחות ב- להפלת החוזה.

 


 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...