יום שני, 4 באוקטובר 2021

מוקדמות אליפות הארץ: לאיזה מהיריבים לא להאמין?

 

זה קרה דווקא במושב השני המצוין של שותפי ושלי במוקדמות אליפות הארץ במחוז דרום. המושב שהעלה אותנו לשלבי הגמר אחרי מושב ראשון גרוע.

ישבתי במזרח והחזקתי יד של 5-5 עם 16 נקודות. פתחתם 1. היריב שאחריכם הכפיל. השותף הכריז Pass. היריב השני הכריז 3. הכרזתם 3. היריב שאחריכם הכריז 3. לא ויתרתם והכפלתם. השותף שלכם הבין אתכם ועם ארבעת ה- שלו הכריז 4. הייתי הכרוז בחוזה הזה. 


הבעיה


במהלך ההכרזה הראו הרבה יותר מ-40 נקודות.

ללא ספק אני הראתי יד של Reverse חלוקתי.

אני יודע שיש לי 16 נקודות גבוהות. 

הכרזת הכפל של דרום היא Takeout Double בדרך כלל 12-14 נקודות. 

הכרזת ה-3 של צפון מראה לפחות 4 קלפים ב- ו-9-11 נקודות. 

בינתיים זה בערך 40 נקודות או אולי מעט פחות, אבל עכשיו הכריז דרום 3. דרום הראה Big Double עם קלפי .

כשדרום הראה לפחות 17 נקודות משהו כבר לא מסתדר. זה כבר יותר מ-40 נקודות. כשהובילו ב-K וראיתי בדומם 6 נקודות, זה כבר הפך להזוי.

ברור שלפחות אחד מהיריבים הכריז משהו שאין לו להכריז. 


למי  מהיריבים לא להאמין?


זוהי בעיה קשה. לפעמים עשויים להיות רמזים המצביעים על הסתברות גבוהה יותר שלא להאמין ליריב מסוים.

כך למשל, אם אחד השחקנים הוא שחקן מומחה והשני הוא שחקן ברמה נמוכה הרבה יותר, הייתי מאמין לשחקן המומחה. 
במקרה הזה, מהיכרותי המוגבלת עם שני השחקנים,  היה ברור לי שאף לא אחד מהם שחקן מומחה ושניהם ברמה דומה.

אם אחד השחקנים ידוע כשחקן סולידי וחברו כשחקן המכריז באופן פרוע ואגרסיבי, עדיף להאמין לשחקן הסולידי.
היכרותי המוגבלת עם שני השחקנים לא סיפקה לי רמז מסוג זה.

בהיעדר מידע, החלטתי להאמין לצפון, לפחות באופן חלקי. הנחתי שהוא מחזיק ב-K

זוהי החלטה חשובה כשאפשר לחשוב על עקיפה ב-.

ההחלטה הזו גרמה לזה שנקבל מינוס 4 אימפים על היד הזו. 


היד המלאה

 


 כפי שאתם רואים דרום באמת הראה את היד שלו. צפון הכריז את מה שאין לו.

 

מה היה קורה אם צפון מכריז 2?


הכרזת 2 מבטיחה 0-8 נקודות אבל אחרי 3 שלי ו-3 של דרום אני סופר לפחות 33 נקודות ביד שלי וביד של דרום. ברור לי שכשהשותף שלי מכריז 4 הוא לא עושה את זה עם 0 נקודות. אפשר לחשוב על 5-6 נקודות ביד שלו. 

במצב כזה הגיוני להניח שה-K דווקא בדרום. אני זוכה בהובלה ב-A. ומשחק לעקיפה ב-Q. כשהעקיפה מצליחה אני זורק מידי על ה-A מהדומם ומבצע את החוזה.


 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...